W roku 1994 Dorota i Wiesław Michalscy dali początek marce Kubota. Wtedy też do Polski przybyły pierwsze klapki zapinane na rzep, które zyskały status ikony polskiej mody. Po upływie lat grupa czterech znajomych postanowiła ożywić markę. W najnowszej odsłonie podcastu MamBiznes Talks naszym gościem jest Alina Sztoch, pełniąca funkcję CEO w Kubocie.

Pierwotnie zamierzała zostać… adwokatem. Jednakże po kilku miesiącach pracy w biurze prawnym doszła do wniosku, że to nie jest jej ścieżka kariery. Wybrała własny biznes i wraz z grupą trzech przyjaciół postanowili przywrócić do życia brand Kubota. Pierwszym krokiem były intensywne rozmowy z familią Michalskich, do których należał chroniony znak handlowy. Następnie wprowadzili firmę na parkiet giełdowy. I od kilku lat kreują markę, która na nowo zaskarbiła sobie sympatię Polaków.
Aktualny epizod podcastu MamBiznes Talks inauguruje cykl poświęcony kobietom w sferze biznesu. Naszą pierwszą zaproszoną osobą jest Alina Sztoch, CEO firmy Kubota, która opowiada o tym, jak wyglądała podróż od idei na biznes do sukcesu, jakie przeszkody napotykają kobiety-przywódczynie oraz jak tworzyć brand, który opiera się na wiarygodności i uczuciach.
Kubota to sposób bycia
Nie będziemy tego skrywać, Kubota przez wiele lat kojarzyła się Polakom z… wstydem. Zestawienie klapek z długimi, białymi skarpetami było uznawane za brak gustu. Niemniej jednak po wielu latach marka Kubota ponownie zwróciła na siebie uwagę i w swoim asortymencie posiada znacznie więcej, stylowych produktów. Jak relacjonuje nam Alina Sztoch, jedna z osób, które reaktywowały oraz CEO firmy, wymagało to mozolnej pracy w poszukiwaniu tożsamości.
Zanim stanęła na czele jednej z najczęściej rozpoznawalnych marek odzieżowych w Polsce, studiowała prawo i nawet rozpoczęła pracę w kancelarii adwokackiej. Jednak Alina odczuwała, że coś jest nie tak. Nie bez powodu już jako młoda dziewczyna subskrybowała Forbesa i obserwowała ojca oraz brata, jak zarządzają firmą. I choć Kubota należała do rodziny Michalskich to nie przeszkodziło jej oraz gronu trzech przyjaciół w realizowaniu celów biznesowych.
Kubota została przywrócona do życia i zadebiutowała na giełdzie papierów wartościowych. Jednakże nie była to ścieżka usłana różami. Niewątpliwie oprócz rozwoju marki, Alina ma jeszcze dwa zamierzenia: aby Kuboty zawitały w Muzeum Narodowym, a w Leksykonie Języka Polskiego pod definicją klapki znajdowały się Kuboty.
W dzisiejszym odcinku nie tylko poruszamy temat osiągnięć i niepowodzeń Kuboty, ale także kobiet-liderek, z jakimi trudnościami muszą się borykać na swojej drodze zawodowej oraz jak oddzielać życie zawodowe od osobistego.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnej odsłony podcastu MamBiznes Talks na platformach YouTube oraz Spotify. Zasubskrybuj nasz kanał, podziel się swoją opinią w komentarzu i śledź nas w social mediach.
Partnerem strategicznym najnowszej edycji podcastu MamBiznes Talks jest Bank Pekao SA.