Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Niemiecka marka Bosch szykuje się do zwolnienia tysięcy pracowników - Gospodarka i Biznes News

Niemiecka marka Bosch szykuje się do zwolnienia tysięcy pracowników

Nawet ponad 7 tys. pracowników może stracić pracę w Niemczech. Bosch nie kryje, że firma znalazła się w trudnej sytuacji i planuje cięcia na szeroką skalę, w tym zwolnienia.

Zdjecie ilustracyjne
Zdjecie ilustracyjne | Foto: Tobias Arhelger / Shutterstock

W obliczu pogarszającej się koniunktury gospodarczej globalny gigant technologiczny Bosch przygotowuje się do zaciśnięcia pasa. Firma ogłosiła plany zwolnienia ponad 7 tys. pracowników w Niemczech, co może być jedynie wierzchołkiem góry lodowej w nadchodzących cięciach kadrowych.

Stefan Hartung, dyrektor generalny Boscha w rozmowie z „Rzeczpospolitą” nie owija w bawełnę: „Bosch nie osiągnie swoich celów gospodarczych w 2024 r.„. W związku z tym zwolnienia wydają się nieuniknione, a Hartung nie wyklucza dalszego redukowania etatów.

Zwolnienia mają nastąpić w niemieckich lokalizacjach, głównie w obszarach działu zaopatrzenia branży motoryzacyjnej, ale także w dziale narzędzi oraz w spółce zależnej BSH zajmującej się sprzętem gospodarstwa domowego.

Bosch, który w 2023 r. wygenerował niemal 92 mld euro przychodu, spodziewał się wzrostu w bieżącym roku. Jednak realia rynkowe zmuszają firmę do rewizji oczekiwań – zwrot ze sprzedaży ma wynieść maksymalnie 4 proc., zamiast wcześniej zakładanych 7 proc. w 2026 r.

Kryzys w branży motoryzacyjnej, niepewne perspektywy elektromobilności oraz ogólna słabość gospodarki to czynniki, które wpływają na decyzje firmy. Bosch już wcześniej zapowiadał wzmożenie cięć kosztów, a Stefan Grosch, dyrektor ds. kadr, w wywiadzie dla „Stuttgarter Zeitung” sugerował, że firma będzie szukać oszczędności.

Oferta jak magnes. Jak zdobywać klientów Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *