Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Ile Polacy wydali w Black Friday 2024? [RAPORT] - Gospodarka i Biznes News

Ile Polacy wydali w Black Friday 2024? [RAPORT]

Wydatki w Black Friday. Kobieta w brązowym skórzanym płaszczu trzyma w lewej dłoni skórzaną czarną torebkę o metalowym, błyszczącym zapięciu.

Kurz po Czarnym Piątku jeszcze nie opadł, a firmy analityczne już informują o wartościach koszyków zakupowych konsumentów z całego świata. Czy tegoroczne święto promocji było okresem rekordowej sprzedaży? A może niepewność gospodarcza oraz unijna dyrektywa Omnibus zahamowały rosnący konsumpcjonizm. Sprawdziliśmy, ile Polacy wydali w Black Friday.

Zakupy Polaków w okresie Czarnego Piątku. Wartość koszyka

Nie był to najmocniejszy Czarny Piątek w historii. I choć konsumenci nad Wisłą, jak co roku, delektowali się możliwością kupienia wymarzonych akcesoriów w niższych cenach, to średnia wartość koszyka spadła. W czasie tegorocznego Black Friday Polacy wydali o 4 proc. mniej niż wydają na co dzień. Eksperci sugerują, że te dane wskazują na prawidłowość działania dyrektywy Omnibus, dzięki której listopadowe rabaty przestały szokować Polaków.

Dla porównania w Brazylii nie obowiązuje prawo nakazujące sprzedawcom wskazanie najniższej ceny artykuły z okresu ostatnich 30 dni, co ma przełożenie na aktywność konsumencką w okresie Black Friday. W najludniejszym państwie Ameryki Łacińskiej wartość zamówień w Czarny Piątek była o 27 proc. wyższa niż ma to miejsce w średni piątek.

Czy grozi nam wzrost cen? Narodowy Bank Polski odpowiada

Które branże zarobiły najwięcej w Black Friday?

Według wyliczeń firmy badawczej Erdone, najwyższy poziom zysków w okresie Czarnego Piątku wygenerowały branża odzieżowa (+8 proc. rdr), branża meblarska (+48 proc. rdr) oraz segment zdrowie i uroda (+48 proc. rdr). Dużo gorzej poradziły sobie przedsiębiorstwa sprzedające gadżety i produkty reklamowe (o 72 proc. gorszy wynik niż przed rokiem), a także artykuły dziecięce (-2 proc. rdr).

Uśmiechnięta kobieta o rudych włosach stoi na ulicy w okresie Black Friday 2024. Ma na sobie brązową marynarkę, jej szyję przyozdabia kolorowa apaszka.

Święto promocji a codzienne zakupy

Koniec roku to czas zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. To także moment, w którym wiele gospodarstw domowych uzupełniło już portfele po wakacyjnym wietrzeniu. Koniec listopada okazuje się doskonałym okresem na podjęcie decyzji o zakupie wymarzonych artykułów. Konsumenci z całego świata korzystają z kilkudziesięcioprocentowych rabatów nabijając zyski ukochanych brandów.

W okresie Black Friday 2024 przychody marek wzrosły o 63,5 proc. (w porównaniu z okresami bez promocji). Potwierdza to liczba złożonych zamówień, która urosła względem poprzedniego roku o 71,68 proc. Dane Edrone wskazują na skuteczność długoterminowych kampanii promocyjnych oraz siłę marketingu opartego na przekazywaniu rabatów.

Monika Frydrych debiutuje z luksusową marką. „Luare łączy jakość, minimalizm i troskę o długofalowe zdrowie włosów” [WYWIAD]

Zdjęcie główne: Spotlight

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *