O rynkowym sukcesie decyduje skuteczna realizacja strategii

Branża motoryzacyjna odnotowała w 2024 roku duże wzrosty, szczególnie w segmencie marek luksusowych i premium. Do kluczowych graczy na tym rynku należy Jaguar Land Rover, który w 2025 rok wkroczył z rekordowym wzrostem sprzedaży, wyznaczając nowe standardy i z optymizmem patrząc w przyszłość. O tym, jaką rolę w osiągnieciu sukcesu odgrywa skuteczna realizacja strategii i dostosowanie się do oczekiwań klientów opowiada Dominik Trzupek, Sales Director, Inchcape JLR Polska.

Range Rover Sport Velocity Blue.
Range Rover Sport Velocity Blue.

Jak ocenia Pan mijający rok w branży motoryzacyjnej i w jakim kierunku Pana zdaniem będzie się rozwijać ten segment? Czy w obliczu powrotu producentów do silników diesla trend ekologiczny nadal odgrywa kluczową rolę?

Branża motoryzacyjna, zwłaszcza w segmencie marek luksusowych i premium odnotowała bardzo duże wzrosty, co jest w pełni zgodne z naszymi wynikami sprzedaży i obserwacjami rynku — rok 2024 był dla nas wyjątkowy. Jeśli chodzi o trend ekologiczny, to chociaż globalnie rośnie nacisk na zrównoważony rozwój i elektromobilność, polscy klienci nadal doceniają jednostki napędowe diesla, zwłaszcza w segmencie SUV-ów. Powodem jest nadal niedostatecznie rozwinięta infrastruktura ładowania samochodów elektrycznych oraz ograniczone wsparcie ze strony rządu dla tej technologii. Niemniej jednak nasze marki pracują nad wprowadzeniem rozwiązań, które spełnią oczekiwania klientów poszukujących innowacyjnych i ekologicznych samochodów w przyszłości.

Jak Inchcape JLR Polska zakończył 2024 rok pod względem sprzedaży aut?

Nasze działania, skoncentrowane na wprowadzaniu nowych, innowacyjnych modeli oraz dbałości o najwyższe standardy obsługi klienta przynoszą wymierne efekty. Zakończyliśmy rok 2024 z rekordowym wzrostem sprzedaży na poziomie 27 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, co plasuje nas w gronie kluczowych graczy tego dynamicznie rozwijającego się rynku. Wyniki te pokazują, że zaufanie, jakim darzą nas klienci, jest efektem skutecznej realizacji naszej strategii i dostosowania się do oczekiwań rynku. Warto podkreślić, że segment samochodów luksusowych, w którym działamy, odnotował wzrost o 33,8 proc.

Czy Polacy przyzwyczaili się już do House of Brands JLR? Jaki wpływ ma to rozwiązanie na świadomość produktów?

Jeżeli chodzi o koncepcję House of Brands, czyli wyraźnego rozdzielenia tożsamości marek Jaguar, Range Rover, Discovery i Defender, zdobywa ona coraz większe uznanie na polskim rynku. Początkowo polscy klienci mogli traktować tę zmianę jako nowość, jednak szybko dostrzegli i docenili korzyści płynące z tej strategii. Dzięki wyraźnemu podziałowi i skoncentrowanej komunikacji każdej z marek konsumenci lepiej rozumieją różnice między produktami JLR oraz ich przeznaczenie. Zamiast postrzegać ofertę jako jedną całość, mogą łatwiej dostrzec specyfikę i unikalne cechy poszczególnych modeli, co sprzyja bardziej świadomym decyzjom zakupowym.

Ta strategia pozwoliła nam wzmocnić pozycję na rynku marek luksusowych w Polsce, poprzez wyróżnienie się na tle konkurencji dzięki spójnej i jasnej komunikacji. Każda z naszych marek ma bogatą historię i wyjątkowe wartości, które staramy się przekazać klientom, wspierając ich w świadomym wyborze idealnego modelu, dopasowanego do ich potrzeb i stylu życia.

Dominik Trzupek, Sales Director, Inchcape JLR Polska.
Dominik Trzupek, Sales Director, Inchcape JLR Polska.

W jaki sposób klienci JLR finansują zakup samochodu? Wybierają leasing, kredyt, czy płacą gotówką?

Najczęściej wybieraną formą finansowania wśród naszych klientów jest leasing, który jest bardzo korzystny, zwłaszcza dla firm i pozwala na optymalne zarządzanie kapitałem. Klienci luksusowi często dbają o płynność finansową, dlatego leasing staje się dla nich naturalnym wyborem. Standardowy okres umowy leasingowej to zazwyczaj 36 miesięcy, choć oferujemy również opcje 24— i 48-miesięczne.

Oczywiście nadal mamy klientów, którzy decydują się na zakup za gotówkę, ale obserwujemy, że coraz większa część z nich wybiera leasing z możliwością wykupu pojazdu lub wymiany na nowy model po zakończeniu umowy. W ten sposób mogą regularnie korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych, oferowanych przez nasze marki.

Jakie nowości produktowe czekają nas w 2025 roku?

Pod koniec listopada miała miejsce premiera nowego Defendera Octa, która okazała się jednym z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych wydarzeń w naszej ofercie. Zainteresowanie tym modelem zdecydowanie przerosło nasze oczekiwania, zwłaszcza w przypadku wersji Edition One. Samochód trafi na polski rynek w pierwszym kwartale 2025 roku, a pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do szczęśliwych klientów, którzy zarezerwowali pojazd wcześniej.

W 2025 rok Jaguar Land Rover wszedł z pełną gamą pojazdów, uzupełnioną niedawno o flagowe modele marek Defender i Range Rover. Oferta obu marek zostanie dopełniona przez wprowadzenie specjalnych limitowanych edycji. Wśród nich znajdzie się zarówno nawiązująca do dziedzictwa wersja Defendera 110, jak i specjalna interpretacja flagowego sportowego terenowego Defendera Octa. W gamie Range Rovera postawimy na rozwinięcie koncepcji nowoczesnego luksusu specjalnych modeli SV. Rok rozpocznie przekazanie w ręce kluczowych klientów egzemplarzy Range Rovera Sport SV Celestial Collection, w różnych wariantach inspirowanych połączeniem kosmosu i starożytnej mitologii. Limitowane wersje tego typu wyróżniają się unikalnym charakterem i są dedykowane klientom, którzy poszukują rzadkich i ekskluzywnych modeli, mogących z powodzeniem stanowić istotną część kolekcji.

To także rok, w którym nowa wizja marki Jaguar oraz zapowiadana elektryfikacja portfolio JLR zyskają wyklarowany obraz konkretnych modeli i technologii.

Range Rover Sport Velocity Blue.
Range Rover Sport Velocity Blue.

Niedawno mieliśmy okazję poznać nową odsłonę Jaguara. Czy może powiedzieć Pan więcej o nowej wizji tej marki?

Nowa odsłona Jaguara to doskonały przykład na to, jak marka umiejętnie łączy swoje wyjątkowe dziedzictwo z nowoczesnością. To potwierdza, że Jaguar podąża z duchem czasu, jednocześnie nie rezygnując z wartości, które od lat definiują jego tożsamość.

Obecnie wiele osób, w tym nasi najbardziej wymagający klienci, czeka na pełne przedstawienie nowej gamy modeli Jaguara. Do tej pory zaprezentowaliśmy model TYPE 00, preludium do tego, jak będzie wyglądać nowa rodzina Jaguara. Wzbudził on ogromne zainteresowanie, jednak klienci, zwłaszcza w segmencie takich pojazdów jak F-PACE, chcą zobaczyć całą ofertę, aby lepiej zrozumieć jej unikalność i wyjątkowość.

Co istotne, Jaguar zmienia swój model biznesowy, kierując ofertę do węższej, wyselekcjonowanej grupy klientów, dla których ważna jest ekskluzywność. To świadome działanie ma na celu odejście od produkcji masowej i skoncentrowanie się na dostarczaniu unikatowych modeli, które odpowiadają na potrzeby najbardziej wymagających odbiorców.

Czy sądzi Pan, że rok 2025 będzie równie udany dla JLR, jak miniony, 2024?

Jestem przekonany, że rok 2025 przyniesie nam kolejne sukcesy. Widzimy rosnące zainteresowanie naszymi markami, a także coraz większą świadomość klientów, którzy doceniają wartość, jaką niesie ze sobą posiadanie naszych pojazdów. Dalszy rozwój rynku dóbr luksusowych w Polsce oraz nasze plany w zakresie nowych produktów i doświadczeń klienta sprawiają, że patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *