Polskie marki cieszą się popularnością wśród Polaków

Polskie marki. Na zdjęciu kobieta z krótkimi włosami i okularami przeciwsłonecznymi idzie ulicą. Kobieta ma na sobie żółty sweter z kołnierzykiem i białą, oversize'ową kurtkę. Pod pachą trzyma jasnofioletową torbę.

Agencja konsultingowa Kondo & Partners opublikowała niedawno raport zatytułowany „Fashion & Brands: Polish Perspective”. Wyniki tego badania wskazują na silne preferencje konsumentów wobec polskich marek, szczególnie w sklepach sieciowych.

Raport „Fashion & Brands: Polska Perspektywa” obejmuje wyniki trzymiesięcznego badania przeprowadzonego na 1000 polskich konsumentach . Celem agencji była ocena postrzegania marek modowych, a także zrozumienie preferencji zakupowych konsumentów. Co ciekawe, badanie obejmowało uczestników z różnych pokoleń (na przykład 13% respondentów należy do pokolenia Z, podczas gdy 43% należy do kohorty milenialsów, czyli pokolenia Y). Próba składała się w 52% z kobiet i 48% z mężczyzn.

Lokalne marki górują nad międzynarodowymi rywalami

Według raportu Sinsay (marka grupy LPP) jest najczęściej wybieranym wyborem zakupowym Polaków, na co wskazało 30% ankietowanych. Tuż za nią znajduje się H&M (26%), a na trzecim miejscu polska marka sportowa 4F, należąca do OTCF (20%). Inna marka LPP, Reserved, również zajęła czwarte miejsce (20%). Inne godne uwagi firmy na liście to:

  • Nike (18%)
  • Zara (17%),
  • C&A (13%),
  • Dziesięciobój (12%),
  • Adidasy (11%),
  • Shein (10%).
Na obrazku przedstawiono wykres słupkowy prezentujący wyniki badania przeprowadzonego przez Kondo&Partners Consulting. Na obrazku przedstawiono wyniki dotyczące najczęściej kupowanych marek w ciągu trzech miesięcy poprzedzających badanie, podzielone według płci respondentów.
Źródło: raport „Moda i marki: Polska perspektywa” / Kondo & Partners Consulting

Co ciekawe, aż 16% respondentów odpowiedziało, że nie dokonało żadnych zakupów w ciągu trzech miesięcy poprzedzających badanie.

„Globalne marki przyciągają konsumentów ze wszystkich pokoleń, podczas gdy polskie marki mają tendencję do większego oddziaływania na określone grupy wiekowe. Zrozumienie wartości i preferencji każdego pokolenia pozwala na dostosowane strategie marketingowe, aby zaangażować różne grupy demograficzne w różnym wieku […]. Właściwa segmentacja klientów daje możliwość dotarcia do szerszej publiczności”, twierdzi Martin Kos, ekspert ds. marketingu produktów i marek w Kondo & Partners Consulting.

Może Cię również zainteresować: Polacy mają słabość do luksusu z drugiej ręki i nostalgii

Co stanowi polską markę?

Co definiuje polską markę dla konsumentów? Ten aspekt został również zbadany przez Kondo & Partners Consulting. Odpowiedzi ujawniają, że polska marka jest postrzegana jako firma, która:

  • płaci podatki w Polsce (66%),
  • produkuje odzież w Polsce (64%),
  • jest zarejestrowana w Polsce (60%).

Ponadto konsumenci podkreślali znaczenie identyfikowania marki jako polskiej i wykorzystywania polskich materiałów do produkcji odzieży (42%) .

Zobacz także: Ranking najcenniejszych marek z Polski

Cena jako kluczowy czynnik w decyzjach zakupowych

Raport Kondo & Partners Consulting jest kluczowym źródłem informacji dla zrozumienia głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe Polaków. Znaczne 26% respondentów podkreśliło cenę, podczas gdy 21% podkreśliło jakość, a 18% wskazało na trwałość . Co ciekawe, tylko 6% uczestników brało pod uwagę trendy w modzie, a jeszcze mniejsze 5% skupiło się na aspektach ekologicznych.

Podobne czynniki wpływają na lojalność wobec marki. Dla 70% respondentów przystępna cena jest niezbędna, podczas gdy 54% ceni sobie niezmiennie wysoką jakość . Atrakcyjność wizualna odzieży oferowanej przez markę jest również kluczowa (63%).

„Dzisiejsi konsumenci wolą nie płacić więcej niż to konieczne, ale nie oznacza to, że są skłonni iść na kompromis w kwestii jakości. Oczekują równowagi między atrakcyjną ceną a jakością produktu” – zauważa w raporcie Michał Laskowski, dyrektor ds. e-commerce Sinsay w LPP.

Respondenci postrzegają najlepszy stosunek jakości do ceny w markach sportowych: 4F (38%) i Decathlon (33%) . Na kolejnych miejscach są H&M (29%) i Reserved (28%), a markę Sinsay rozpoznaje 25% ankietowanych.

Jeśli chodzi o przystępność cenową, Sinsay ponownie zajmuje pierwsze miejsce (49%), a następnie Decathlon (38%), Shein (37%),

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *