Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Polskie marki cieszą się popularnością wśród Polaków - Gospodarka i Biznes News

Polskie marki cieszą się popularnością wśród Polaków

Polskie marki. Na zdjęciu kobieta z krótkimi włosami i okularami przeciwsłonecznymi idzie ulicą. Kobieta ma na sobie żółty sweter z kołnierzykiem i białą, oversize'ową kurtkę. Pod pachą trzyma jasnofioletową torbę.

Agencja konsultingowa Kondo & Partners opublikowała niedawno raport zatytułowany „Fashion & Brands: Polish Perspective”. Wyniki tego badania wskazują na silne preferencje konsumentów wobec polskich marek, szczególnie w sklepach sieciowych.

Raport „Fashion & Brands: Polska Perspektywa” obejmuje wyniki trzymiesięcznego badania przeprowadzonego na 1000 polskich konsumentach . Celem agencji była ocena postrzegania marek modowych, a także zrozumienie preferencji zakupowych konsumentów. Co ciekawe, badanie obejmowało uczestników z różnych pokoleń (na przykład 13% respondentów należy do pokolenia Z, podczas gdy 43% należy do kohorty milenialsów, czyli pokolenia Y). Próba składała się w 52% z kobiet i 48% z mężczyzn.

Lokalne marki górują nad międzynarodowymi rywalami

Według raportu Sinsay (marka grupy LPP) jest najczęściej wybieranym wyborem zakupowym Polaków, na co wskazało 30% ankietowanych. Tuż za nią znajduje się H&M (26%), a na trzecim miejscu polska marka sportowa 4F, należąca do OTCF (20%). Inna marka LPP, Reserved, również zajęła czwarte miejsce (20%). Inne godne uwagi firmy na liście to:

  • Nike (18%)
  • Zara (17%),
  • C&A (13%),
  • Dziesięciobój (12%),
  • Adidasy (11%),
  • Shein (10%).
Na obrazku przedstawiono wykres słupkowy prezentujący wyniki badania przeprowadzonego przez Kondo&Partners Consulting. Na obrazku przedstawiono wyniki dotyczące najczęściej kupowanych marek w ciągu trzech miesięcy poprzedzających badanie, podzielone według płci respondentów.
Źródło: raport „Moda i marki: Polska perspektywa” / Kondo & Partners Consulting

Co ciekawe, aż 16% respondentów odpowiedziało, że nie dokonało żadnych zakupów w ciągu trzech miesięcy poprzedzających badanie.

„Globalne marki przyciągają konsumentów ze wszystkich pokoleń, podczas gdy polskie marki mają tendencję do większego oddziaływania na określone grupy wiekowe. Zrozumienie wartości i preferencji każdego pokolenia pozwala na dostosowane strategie marketingowe, aby zaangażować różne grupy demograficzne w różnym wieku […]. Właściwa segmentacja klientów daje możliwość dotarcia do szerszej publiczności”, twierdzi Martin Kos, ekspert ds. marketingu produktów i marek w Kondo & Partners Consulting.

Może Cię również zainteresować: Polacy mają słabość do luksusu z drugiej ręki i nostalgii

Co stanowi polską markę?

Co definiuje polską markę dla konsumentów? Ten aspekt został również zbadany przez Kondo & Partners Consulting. Odpowiedzi ujawniają, że polska marka jest postrzegana jako firma, która:

  • płaci podatki w Polsce (66%),
  • produkuje odzież w Polsce (64%),
  • jest zarejestrowana w Polsce (60%).

Ponadto konsumenci podkreślali znaczenie identyfikowania marki jako polskiej i wykorzystywania polskich materiałów do produkcji odzieży (42%) .

Zobacz także: Ranking najcenniejszych marek z Polski

Cena jako kluczowy czynnik w decyzjach zakupowych

Raport Kondo & Partners Consulting jest kluczowym źródłem informacji dla zrozumienia głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe Polaków. Znaczne 26% respondentów podkreśliło cenę, podczas gdy 21% podkreśliło jakość, a 18% wskazało na trwałość . Co ciekawe, tylko 6% uczestników brało pod uwagę trendy w modzie, a jeszcze mniejsze 5% skupiło się na aspektach ekologicznych.

Podobne czynniki wpływają na lojalność wobec marki. Dla 70% respondentów przystępna cena jest niezbędna, podczas gdy 54% ceni sobie niezmiennie wysoką jakość . Atrakcyjność wizualna odzieży oferowanej przez markę jest również kluczowa (63%).

„Dzisiejsi konsumenci wolą nie płacić więcej niż to konieczne, ale nie oznacza to, że są skłonni iść na kompromis w kwestii jakości. Oczekują równowagi między atrakcyjną ceną a jakością produktu” – zauważa w raporcie Michał Laskowski, dyrektor ds. e-commerce Sinsay w LPP.

Respondenci postrzegają najlepszy stosunek jakości do ceny w markach sportowych: 4F (38%) i Decathlon (33%) . Na kolejnych miejscach są H&M (29%) i Reserved (28%), a markę Sinsay rozpoznaje 25% ankietowanych.

Jeśli chodzi o przystępność cenową, Sinsay ponownie zajmuje pierwsze miejsce (49%), a następnie Decathlon (38%), Shein (37%),

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *