Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Cafardini i Lancerto: historia dwóch marek modowych z jednego małżeństwa - Gospodarka i Biznes News

Cafardini i Lancerto: historia dwóch marek modowych z jednego małżeństwa

Marta Stefańczyk-Ciąpała i Tomasz Ciąpała to małżeństwo, które przeplata swoje życie osobiste i, w pewnym stopniu, zawodowe. Niemniej jednak prowadzą dwa odrębne przedsiębiorstwa w sektorze mody. Jak wyglądała ich podróż przedsiębiorcza? Jakie są klucze do skutecznego zarządzania biznesem? I czy zaufanie jest kluczowym czynnikiem w sferze biznesu?

Twórcy Cafardini i Lancerto w rozmowie z Katarzyną Dębek, redaktor naczelną miesięcznika Forbes w ramach programu Power of Peers
Twórcy Cafardini i Lancerto w rozmowie z Katarzyną Dębek, redaktor naczelną miesięcznika Forbes w ramach programu Power of Peers

– To, co nas najbardziej motywuje, to chęć wyjścia poza strefę komfortu – mówi Marta Stefańczyk-Ciąpała, prezes i założycielka Cafardini. Obecnie jest to największa firma w Polsce specjalizująca się w szyciu garniturów na miarę.

– Zdecydowanie jesteśmy jednostkami, które rozwijają się dzięki tym bodźcom i różnorodnym wyzwaniom. Możemy to przekierować, między innymi, poprzez nasze przedsięwzięcia biznesowe – dodaje Tomasz Ciąpała, prezes i założyciel polskiej marki modowej Lancerto.

Oboje zgadzają się, że nie mają planów zwalniania tempa. Początkowo wydawało się, że będą współpracować przy jednym biznesie, ale ostatecznie każdy z nich zdecydował się podążać swoją własną ścieżką przedsiębiorczości.

O wszystkim dyskutują w programie Business Insider Polska i „Forbes” – „Siła rówieśników”. Dialog prowadziła Katarzyna Dębek, redaktor naczelna magazynu „Forbes”. Cykl jest partnerowany przez organizację biznesową YPO (Young Presidents Organization).

Dalszy tekst pod filmem:

Twórcy Cafardini i Lancerto: Życie przedsiębiorcy składa się z życia zawodowego i rodzinnego

Początki Cafardiniego i Lancerto

Ich ścieżki po raz pierwszy skrzyżowały się na studiach. Są razem od 24 lat. Na wczesne etapy ich podróży biznesowej wpłynął przypadek i okazja. Tomasz Ciąpała miał przeprowadzić się do Niemiec, aby rozpocząć karierę konsultanta. Jednak tuż przed wyjazdem jego ojciec poprosił go o pomoc w restrukturyzacji upadającej fabryki szwalniczej Vipo, którą nabył w ich rodzinnym mieście Łańcut.

Pierwotnym zamiarem było zastąpienie zakładów produkcyjnych galerią handlową. Jednak wykorzystując powiązania ze studiów we Francji, Tomasz Ciąpała z powodzeniem przejął fabrykę szwalniczą w pobliżu Bordeaux. Uzyskanie dostępu do klientów i maszyn francuskiej firmy okazało się kluczowe, co doprowadziło do przeniesienia tej ostatniej do Łańcuta.

Restrukturyzacja nabrała rozpędu, a plany przeniesienia się za granicę zostały porzucone. Vipo przekształciło się w poddostawcę dla salonów krawieckich w całej Europie. Zarówno Tomasz, jak i Marta byli aktywnie zaangażowani w działalność firmy. Niemniej jednak na horyzoncie majaczyły zmiany.

Marta Stefańczyk-Ciąpała jako pierwsza odważyła się „działać na własną rękę”. Zdała sobie sprawę, że firma działająca głównie na rynku B2B nie wymaga aż tak dużego marketingu, jak wcześniej sądzono. W 2005 roku założyła studio krawieckie i markę Cafardini. Firma stała się jednym z największych producentów garniturów szytych na miarę w Polsce, a ostatnio rozszerzyła swoją ofertę o odzież damską.

Współpraca Tomasza Ciąpały z Mariuszem Jończym i Tomaszem Górkiewiczem, właścicielami salonów mody i zaopatrującymi się w garnitury od Vipo,

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *