brak danych slotu
Guess zawarł umowę przejęcia z Authentic Brands Group, która zapewni mu kontrolny pakiet udziałów w amerykańskiej marce modowej. Spółka dominująca Reeboka i Juicy Couture inwestuje ponad miliard dolarów w przejęcie marki. Członkowie założyciele i inni udziałowcy zachowują udziały mniejszościowe. Ta strategiczna decyzja może ożywić dziedzictwo Guess w branży.
Polecane podcasty wideo:
W tym artykule przeczytasz:
- Kluczowe informacje na temat zakupu Guess przez Authentic Brands Group
- konsekwencje wycofania Guess z giełdy dla inwestorów,
- wahania w wynikach akcji Guess w ostatnich miesiącach,
- wcześniejsze oferty przejęcia otrzymane przez markę,
- znane marki i osobowości w portfolio Authentic Brands Group.
Grupa Authentic Brands przejmuje Guess
Umowa została potwierdzona: Authentic Brands Group obejmie 51% udziałów w Guess . Transakcja, o wartości 1,4 miliarda dolarów, wliczając w to zadłużenie , pozostawia 49% udziałów pod kontrolą założycieli Maurice'a i Paula Marciano oraz prezesa Carlosa Alberiniego. Obecne kierownictwo pozostanie na swoim stanowisku.
Finalizacja umowy spodziewana jest w ostatnim kwartale roku obrotowego , po uzyskaniu zgód organów regulacyjnych.
Zobacz także: Marka Guess spotkała się z krytyką po pojawieniu się w reklamie amerykańskiego Vogue’a modelki stworzonej przez sztuczną inteligencję.
Guess wychodzi z obrotu publicznego
Po przejęciu Guess przejdzie w ręce prywatne, wycofując się z notowań giełdowych . Ta zmiana ma na celu zapewnienie marce „większej adaptowalności w poruszaniu się po obecnych zawiłościach rynkowych”. Akcjonariusze otrzymają ofertę wykupu w wysokości 16,75 USD za akcję, co oznacza 26% premię w stosunku do ostatnich cen zamknięcia.
Agencja Reuters donosi, że wiadomość o przejęciu podniosła cenę akcji Guess o 26% do 16,77 dolarów na początku sesji. Pomimo tego wzrostu, akcje marki spadły o około 38% w ciągu ostatniego roku w związku z problemami gospodarczymi i wzmożoną konkurencją.
Poprzednia próba przejęcia nieudana
Na początku marca 2025 roku WHP Global – właściciel marek takich jak Lotto i Toys 'R' Us – złożył niewiążącą ofertę przejęcia Guess. Specjalna komisja przeanalizowała propozycję w wysokości 13 dolarów za akcję, ale ostatecznie ją odrzuciła , decydując się na przejęcie Authentic Brands Group.
„Po przeanalizowaniu wielu perspektyw komisja doszła do wniosku, że partnerstwo z Authentic i obecnymi udziałowcami oferuje optymalną przyszłość dla Guess”.
– stwierdził Alex Yemenidjian, przewodniczący komisji.
Guess dąży do wzrostu na globalnym rynku mody
Współpraca ma na celu wzmocnienie międzynarodowej obecności Guess i umocnienie jego pozycji w konkurencyjnym sektorze. Założona w 1981 roku marka specjalizuje się w odzieży jeansowej, obuwiu i akcesoriach, prowadząc prawie 1100 sklepów na całym świecie , a także 527 placówek partnerskich.
Ten krok może również złagodzić obciążenia finansowe, ponieważ Guess w ostatnich latach zmagał się ze znacznym obciążeniem finansowym.
„Przy skromnej średniej marży wolnych przepływów pieniężnych wynoszącej 3,9% w ciągu dwóch lat i 15,7 miliona dolarów wydanych w gotówce w zeszłym roku, zadłużenie Guess wynoszące 1,59 miliarda dolarów ostro kontrastuje z jego rezerwami gotówkowymi wynoszącymi 151,2 miliona dolarów”.
– relacjonuje Invezz.
Przegląd grupy Authentic Brands
Założona w 2010 roku grupa Authentic Brands Group nadzoruje takie marki jak Reebok, Champion, Juicy Couture i Ted Baker . Jej rozbudowana oferta, obejmująca ponad 50 marek, może wkrótce obejmować Guess, a potencjalnie także Marca Jacobsa. ABG posiada również prawa licencyjne do kultowych postaci, takich jak Marilyn Monroe, Elvis Presley i Muhammad Ali.
Strategia firmy koncentruje się na ożywieniu nierentownych marek poprzez restrukturyzację i strategiczny rozwój.
Przeczytaj także: Prada coraz bliżej przejęcia konkurencyjnej firmy
Zdjęcie główne: Forum
Powiązane artykuły:
Czy ubierasz się jak globalna elita? Odkryj preferowane marki najbogatszych ludzi świata.
Adidas stawia na luksus, wprowadzając linię A-Type, która zawiera udoskonalone wersje klasycznych projektów.
Pierwsze w Polsce cyfrowe paszporty produktowe na produkty pochodzące z recyklingu trafiły na rynek w ramach ekologicznej inicjatywy Answear.com.
Najlepsze rekomendacje lamp do paznokci: Odkryj wyróżniające się opcje. REKLAMA noSlotData REKLAMA noSlotData
Źródło