Niemcy. Zwolnienia w Boschu. Największa restrukturyzacja od lat.

Bosch ogłosił, że do 2030 roku zwolni około 13 000 pracowników w dziale komponentów samochodowych. Decyzja ta wynika z rosnącej konkurencji i słabnącego popytu na samochody w Europie, co zmusza producenta do głębszej restrukturyzacji. Zwolnienia obejmą przede wszystkim oddziały w Niemczech.

Centrum logistyczne Bosch w Wernau w Niemczech
Centrum logistyczne Bosch w Wernau, Niemcy | Zdjęcie: Erik Jacob / Shutterstock
  • Bosch ogłosił, że do 2030 roku zamierza zwolnić około 13 000 pracowników w dziale podzespołów samochodowych.
  • Decyzja ta podyktowana jest rosnącą konkurencją i spadającym popytem na samochody w Europie, głównie w Niemczech.
  • Firma odnotowała stratę 2,5 mld euro rocznie w sektorze motoryzacyjnym i zmaga się z wysokimi kosztami pracy
  • Zwolnienia dotkną zakładów Feuerbach i Schwieberdingen, zatrudniających odpowiednio 3500 i 1750 pracowników.
  • Chińscy producenci zwiększają konkurencję, podczas gdy geopolityka i ceny energii dodatkowo obciążają branżę.
  • Więcej informacji o biznesie znajdziesz na Businessinsider.com.pl

W ostatnich latach Bosch stracił już tysiące miejsc pracy, ale jego dział motoryzacyjny nadal odnotowuje roczną stratę w wysokości 2,5 miliarda euro (2,93 miliarda dolarów). Sytuacja firmy odzwierciedla rosnące napięcia w niemieckim przemyśle, gdzie producenci samochodów i dostawcy zmagają się z cłami, słabym popytem i rosnącą konkurencją ze strony chińskich producentów. Presja demograficzna w największej gospodarce Europy podnosi koszty pracy, a ceny energii utrzymują się na wysokim poziomie po inwazji Rosji na Ukrainę.

Czytaj także: Niemiecki gigant wstrzymuje budowę fabryki w Polsce. Wyjaśnia powód

Słaba sprzedaż w Chinach i cła w USA

Wiele zakładów produkujących części pracuje poniżej swoich możliwości i jest zmuszonych do obniżania cen pomimo rosnących kosztów surowców. Volkswagen AG i Porsche AG redukują zatrudnienie i produkcję, aby zrekompensować słabą sprzedaż w Chinach i cła w USA. Jednocześnie chińscy konkurenci zdobywają udziały w rynku, oferując tańsze akumulatory, silniki i podzespoły elektroniczne, co obniża marże tradycyjnych producentów. „ Zmiany geopolityczne i bariery handlowe, takie jak cła, stwarzają znaczną niepewność, z którą muszą zmierzyć się wszystkie firmy ” – mówi Markus Heyn, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za segment motoryzacyjny. „Spodziewamy się dalszego zaostrzenia konkurencji, dlatego naszym celem jest wykorzystanie szans wzrostu i przygotowanie zakładów produkujących mobilność na całym świecie na przyszłość”.

Bosch, firma prywatna, jest jednym z największych graczy w branży motoryzacyjnej, produkującym takie produkty jak świece zapłonowe i oprogramowanie do pojazdów autonomicznych, a także inwestującym w technologie wodorowe i elektryczne. Pod koniec ubiegłego roku firma zatrudniała 417 900 osób, więc ostatnie redukcje dotkną nieco ponad 3% jej siły roboczej.

Najgłębsze cięcia dotkną historyczną siedzibę firmy w regionie Stuttgartu. W Feuerbach, gdzie Bosch produkuje komponenty do silników Diesla i inwestuje w technologię wodorową, do 2030 roku pracę straci około 3500 osób. Tymczasem w Schwieberdingen liczba zwolnień sięgnie 1750 z powodu niskich zamówień i powolnego wdrażania nowych technologii.

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *