Musixmax współpracuje z 3 czołowymi producentami muzycznymi w celu opracowania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji

Musixmatch, based in Bologna, Italy, has more than 80 million active users worldwide. The company signed revenue stream arrangements with Sony Music Publishing, Universal Music Publishing Group and Warner Chappell Music. Photo by Musixmatch

Musixmatch ogłosił w środę zawarcie umów z trzema dużymi wydawcami muzycznymi w celu rozwijania analitycznych i niegeneratywnych usług opartych na sztucznej inteligencji, które będą generować strumienie przychodów.

Prywatna firma zajmująca się tekstami piosenek i danymi muzycznymi, założona w 2010 r. i mająca siedzibę w Bolonii we Włoszech, podpisała umowy próbne z Sony Music Publishing, Universal Music Publishing Group i Warner Chappell Music.

Musixmatch ma ponad 80 milionów aktywnych użytkowników, którzy przeszukują 12 milionów tekstów piosenek, w tym tłumaczenia w ponad 100 językach. Ceny abonamentów dla zwykłych użytkowników wahają się od 1,59 do 14,99 USD miesięcznie, a niezależni artyści mogą skorzystać z bezpłatnej usługi.

Firma już wcześniej opracowywała narzędzia AI, obejmujące m.in. tagowanie „takich rzeczy, jak nastrój, gatunek, tempo, instrumenty i struktura” – poinformowała firma na swojej stronie internetowej.

Musixmatch jest teraz pierwszą firmą, która współpracuje z dostawcami muzyki w zakresie „nowych, etycznych usług i źródeł dochodu, wykorzystując autoryzowane katalogi”.

Firma uzyska dostęp do katalogów ponad 15 milionów utworów muzycznych na potrzeby sztucznej inteligencji.

„Z niecierpliwością oczekujemy na współpracę z naszymi zaufanymi partnerami, która pozwoli nam wspólnie budować i dzielić się zupełnie nowymi źródłami dochodu” – powiedział w komunikacie prasowym założyciel i dyrektor generalny Musixmatch, Massimo Ciociola. „Mówiąc wprost: bez autorów piosenek nie ma przemysłu muzycznego. Te umowy zapewnią, że dzisiejsi i przyszli twórcy będą wynagradzani za swoją twórczość, nie tylko na dzisiejszym rynku, ale także w dynamicznym, napędzanym sztuczną inteligencją świecie, który szybko się rozwija”.

Firma nawiązała już współpracę z ponad 225 000 wydawców i prawie 3 milionami autorów piosenek na takich platformach jak Spotify, Apple Music, YouTube, Google, Amazon Music, iHeart Radio i Instagram

Musixmatch od ponad 15 lat utrzymuje relacje z wydawcami muzycznymi i właścicielami praw.

Dzięki nowemu rozwiązaniu profesjonaliści z branży muzycznej będą mogli łatwiej przeszukiwać katalogi.

Billboard zauważył, że użytkownicy mogą pytać o romantyczne piosenki lub o protesty z określonego okresu. Mogą też pytać o informacje takie jak: „Dlaczego piosenki o miłości tracą na popularności w ciągu ostatnich kilku dekad?” lub „Jakie marki konsumenckie były najczęściej wymieniane w tekstach piosenek w zeszłym roku?”.

Ciociola stwierdził, że „mogą śmiało tworzyć nowe usługi, które będą odpowiednio wynagradzać autorów piosenek, a jednocześnie zapewnią wartość wydawcom muzycznym i wszystkim, którzy dostrzegają moc piosenki w kształtowaniu kultury i nadawaniu sensu naszemu światu”.

Musixmatch może również opracować narzędzia AI do analizy finansowej i raportowania, które umożliwią śledzenie efektywności katalogu.

„Musixmatch umożliwił synchronizację tekstu wiersz po wierszu i obecnie jest pionierem w zakresie synchronizacji słowo po słowie, a nawet litera po literze, co ma na celu zwiększenie wizualnego wykorzystania muzyki przez dostawców usług” – poinformowała firma na swojej stronie internetowej.

Bazy tekstów piosenek posiadają również inne firmy, m.in. LyricFind, Genius, Shazam firmy Apple, SoundHound i Tunefind.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *