
Aktualna odsłona zestawienia 100 Największych Polskich Firm Prywatnych opracowanego przez magazyn Forbes ilustruje moc rodzimego biznesu. Sumaryczna wartość przedsiębiorstw z notowania dobiła do bezprecedensowych 580 mld zł, zaś minimalny pułap kwalifikujący do udziału w rankingu podniósł się do 1,57 mld zł. W tegorocznej „setce” zauważalny jest coraz znaczniejszy udział firm z sektora mody, obuwia, wyrobów jubilerskich i artykułów kosmetycznych, które pomimo wymagających lat wzmacniają swoją obecność zarówno w kraju, jak i na rynkach poza granicami.
Polecane wideopodcasty:
Na szczycie notowania na pierwszy plan wysuwają się znane brandy odzieżowe i lifestyle’owe, które dowodzą, że polski kapitał ma potencjał, aby skutecznie rywalizować z globalnymi graczami. Ich powodzenie jest oparte na dobrze opracowanej strategii rozwoju, innowacjach w obszarze handlu online i konsekwentnym kreowaniu marek rozpoznawalnych za granicą.
Przeczytaj również: Kobiety przejmują lejce polskiego biznesu. Znamy listę najzamożniejszych Polek 2025
LPP – odzieżowy prymus ponownie na czele
Wartość: 38 304 mln zł
Największa krajowa marka odzieżowa powraca na sam szczyt zestawienia, plasując się na drugim miejscu w kraju. Grupa LPP – właściciel brandów takich jak Reserved, Cropp oraz Sinsay – zręcznie wykorzystuje potencjał handlu elektronicznego i rozwija się na nowych obszarach w Europie oraz Azji. Dynamiczny wzrost sieci Sinsay i powrót do ekspansji w Europie Zachodniej sprawiają, że firma utrwala swoją rolę regionalnego lidera.
CCC – nowy etap i druga szansa HalfPrice
Wartość: 17 904 mln zł
Po okresie reorganizacji CCC przywróciło zyskowność i rejestruje jeden z najszybszych progresów w sektorze retail. Siłą napędową rozwoju jest sieć sklepów off-price HalfPrice i dystrybucja globalnych marek modowych. Grupa z coraz większą pewnością rozwija aktywność zagraniczną i inwestuje w technologie wspomagające sprzedaż omnichannel.
Empik – od sieci księgarni do platformy lifestylowej
Wartość: 2 615 mln zł
Empik przeszedł pełną metamorfozę z tradycyjnego sprzedawcy detalicznego w nowoczesną platformę e-commerce, łączącą kulturę, modę i towary lifestylowe. Coraz istotniejsze stają się kanały cyfrowe i marketplace, który otworzył markę na setki nowych kategorii i sprzedawców.
Eveline Cosmetics – polska marka w globalnej elicie
Wartość: 2 374 mln zł
Jeden z czołowych polskich eksporterów w obszarze beauty. Eveline sprzedaje aktualnie swoje produkty w ponad 80 krajach i systematycznie umacnia pozycję w segmencie masstige. Dzięki temu zachowuje wysoką rentowność pomimo ostrej konkurencji i nacisków cenowych.
Apart – stabilny fundament w segmencie premium
Wartość: 1 831 mln zł
Apart pozostaje największą krajową siecią jubilerską, rozwijając się w tempie dopasowanym do rynku dóbr luksusowych. Koncentruje się na utrzymaniu silnej marki i ofercie bazującej na klasycznym wzornictwie, złocie oraz diamentach.
Z tegorocznego zestawienia wyłania się obraz rynku, w którym największe polskie marki modowe i kosmetyczne odzyskały wigor po ciężkich latach pandemii. Utrzymują solidne tempo inwestycji, otwierają punkty sprzedaży w nowych państwach i rozwijają ścieżki online. Tendencje konsumenckie sprzyjają segmentowi off-price, value fashion i beauty, zaś kategoria premium – jak w przypadku Apartu – pozostaje stabilna mimo nacisku inflacyjnego.
Przeczytaj również: Oto najlepsi pracodawcy na świecie w 2025 roku. Kto zmienia reguły gry?
Kompletna lista 100 największych polskich firm prywatnych 2025:
-
Dino Polska
-
LPP
-
InPost
-
CD Projekt
-
ElevenLabs
-
Grupa Maspex
-
Polpharma
-
Cyfrowy Polsat
-
Asseco Poland
-
CCC
-
Kruk
-
WB Electronics
-
Inter Cars
-
Iceye
-
Kęty
-
Techland
-
Synthos
-
Diagnostyka
-
TZMO
-
DocPlanner / Znany Lekarz
-
Terg (Media Expert)
-
Polenergia
-
XTB
-
Tele-Fonika Kable
-
Adamed
-
Polmlek
-
Cedrob
-
Qemetica (d. Ciech)
-
Grupa Pracuj
-
ZPUE
-
Pelion
-
Develia
-
Atal
-
Newag
-
Neuca
-
Vectra
-
Aflofarm
-
Cyber_Folks
-
Press Glass
-
Wirtualna Polska
-
Rekord Hale Namiotowe
-
Auto Partner
-
Vercom
-
Enter Air
-
Atlas
-
Booksy
-
Bury
-
Empik
-
Strus Development
-
Mlekpol
-
Dolina Noteci
-
Eko-Okna
-
Victoria Dom
-
Inter Europol
-
Eveline Cosmetics
-
Boryszew
-
Tarczyński
-
Colian
-
Cavatina Holding
-
Piekarnia Oskroba
-
Cersanit
-
PayPo
-
Wipasz
-
Fermy Drobiu Woźniak
-
Cosmose AI
-
Van Pur
-
Synektik
-
Unimot
-
Itaka
-
Solbet
-
Cognor Holding
-
USP Zdrowie
-
Baltis Investment
-
Grupa Inwestycyjna Hossa
-
Correct
-
Ramp
-
SII
-
Mlekovita
-
MCI Capital
-
Grenevia
-
Natur Produkt Zdrovit
-
Agata Meble
-
BaseLinker
-
Mirbud
-
Apart
-
Kaczmarek Malewo
-
Spacelift
-
Mennica Polska
-
Eneris
-
Drutex
-
Gołębiewski Holding
-
Clip Group
-
PHU Lechmar
-
Witoplast
-
AB SA
-
Biofarm
-
Zarmen
-
Respect Energy
-
Egida Holding
-
Best
![]()
Magda Posełek
O AutorzeLatest Posts
Redaktor naczelna Fashion Biznes. Od ośmiu lat związana z portalem, gdzie tworzy i nadzoruje treści dotyczące mody, biznesu i nowych trendów w branży. Specjalizuje się w analizach rynku, wywiadach z kluczowymi postaciami sektora oraz w tematach związanych z rozwojem marek modowych w Polsce i na świecie.
- Nowa generacja mody: Jackob Buczyński „Z odpadów można tworzyć modę na światowe wybiegi”paź 31, 2025
- Shein otwiera pierwszy sklep stacjonarny na świecie. Paryż w ogniu kontrowersjipaź 31, 2025
- Polskie marki wracają do gry. LPP, CCC i Apart w czołówce rankingu Forbesapaź 31, 2025
- Ostatni dzień na zakupy przed Wszystkimi Świętymi. Jak dziś pracują Biedronka, Lidl i inne sieci?paź 31, 2025
- Smyk miał wejść na GPW, ale zmienił plany. Oto powód nagłej decyzji spółkipaź 30, 2025



