Auchan w Polsce nie dotrzymuje kroku konkurencji. Efekt Rosji

W porównaniu z konkurentami przychody Auchan Polska wzrosły tylko nieznacznie w ub.r. Za to podatku dochodowego sieć handlowa zapłaciła więcej, choć jej dochody przed opodatkowaniem zmalały o niemal połowę. Niska dynamika sprzedaży może wynikać z negatywnego efektu długiego pozostawania w Rosji.

Auchan nie dotrzymuje kroku konkurencji
Auchan nie dotrzymuje kroku konkurencji | Foto: Strong Pictures / Shutterstock

Francuska sieć odnotowała wzrost przychodów o prawie 3 proc. w 2023 r., osiągając 11,47 mld zł — poinformowała sieć Auchan Polska w komunikacie. To dużo gorzej od głównych konkurentów. Liczone w złotym przychody Biedronki poszły w górę o aż 17,9 proc. rok do roku do 98 mld zł, a Lidl w raporcie za 12 miesięcy kończące się w lutym 2023 r. wykazywał 24-procentową dynamikę przychodów, które wzrosły do 33,4 mld zł. Sieć Dino zwiększyła przychody w ub.r. o 30 proc. do 26 mld zł.

W kwietniu ub.r. koncern Auchan poinformował, że nadal chce się w Rosji rozwijać mimo sprzedaży aktywów 23-letniemu Rosjaninowi. Sprzedaż aktywów nie oznaczała jednak zwijania sklepów pod marką Auchan.

Polska spółka koncernu zamknęła rok z zyskiem netto na poziomie 73,6 mln zł oraz zyskiem z działalności operacyjnej wynoszącym 215,1 mln zł. Co ciekawe, wpłacony Skarbowi Państwa podatek dochodowy wzrósł o 18 proc. do 58 mln zł, choć wynik przed opodatkowaniem spadł o aż 44 proc. do 131 mln zł.

Podatki Auchana

Jak wyliczył Auchan Polska, sieć zasiliła polski budżet kwotą blisko 905 mln zł w postaci różnych podatków i danin. Wśród nich znalazł się podatek od sprzedaży detalicznej (130 mln zł), nadpłata podatku VAT (235 mln zł) oraz podatek CIT (58 mln zł). Dodatkowo firma odprowadziła ponad 369 mln zł na rzecz ZUS i PIT.

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo

Jak wykorzystać Galaxy AI w życiu i w pracy? (Odcinek 2)

Auchan Polska informuje o szeregu inwestycji technologicznych w 2023 r., mających na celu optymalizację procesów i skalowanie wielokanałowego biznesu. — Wdrażamy zaawansowane rozwiązania technologiczne, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i procesów uczenia maszynowego mają znaczący wpływ na naszą działalność — powiedział dyrektor generalny Auchan Polska, Alexandre Saussard.

Jednym z najnowszych przykładów tych inwestycji jest planowane uruchomienie w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego. Ponadto firma intensyfikuje prace nad dywersyfikacją i rozbudową swojego portfela źródeł odnawialnej energii.

— Te działania mają dla nas strategiczne znaczenie i wpisują się w założenia naszej sieci w zakresie ograniczenia emisji CO2 związanej z naszą działalnością — dodał Saussard.

Auchan Polska zarządza siecią 106 sklepów własnych w Polsce, w tym 70 hipermarketów i 35 supermarketów. Firma współpracuje również z 25 sklepami franczyzowymi i 74 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwie z BP. Auchan Polska jest częścią obecnej w 13 krajach sieci Auchan Retail.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *