Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Przełomowy rok dla Spotify: Największa usługa streamingowa po raz pierwszy przynosi zyski - Gospodarka i Biznes News

Przełomowy rok dla Spotify: Największa usługa streamingowa po raz pierwszy przynosi zyski

Spotify szczyci się 675 milionami użytkowników na całym świecie, z czego ponad jedna trzecia to płacący abonenci. W rezultacie zarówno zyski, jak i wartość firmy rosną. Zarząd platformy streamingowej przewiduje miliony nowych użytkowników.

Aplikacja Spotify (zdjęcie poglądowe)
Aplikacja Spotify (zdjęcie poglądowe) | Zdjęcie: Kharis Ardi / Shutterstock

„Spotify ogłosiło kolejny kwartał wzrostu liczby abonentów, który przekroczył oczekiwania. Szwedzka firma muzyczna osiągnęła swój pierwszy roczny zysk ” – informuje Bloomberg.

Jako wiodąca usługa strumieniowego przesyłania muzyki pod względem liczby użytkowników, która niedawno osiągnęła 675 milionów , Spotify może świętować lepsze niż oczekiwano wyniki dla swoich płacących abonentów. Pod koniec 2024 r. było 263 miliony płacących użytkowników.

„CEO Daniel Ek skutecznie doprowadził Spotify do pierwszego w historii całorocznego zysku, zgłaszając dochód netto w wysokości około 1,14 miliarda euro . Akcje spółki wzrosły o 138% w ciągu ostatniego roku, ponieważ współzałożyciel Daniel Ek po latach wzrostu przesunął nacisk na rentowność” — stwierdza Bloomberg.

We wtorek akcje Spotify wzrosły o około 10% w notowaniach przedsesyjnych.

Spotify pozostaje pozytywnie nastawiony do swoich przyszłych perspektyw. W pierwszym kwartale tego roku firma przewiduje pozyskanie 3 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i około 2 milionów subskrybentów premium . Przychody rok do roku mają wzrosnąć do 4,2 miliarda euro, a marża brutto wyniesie 31,5 procent, napędzana przez subskrypcje premium i reklamy.

Bloomberg podkreśla, że na początku tego roku Spotify wprowadził nowy program dla twórców wideo , który będzie wynagradzał artystów i współpracowników na podstawie zaangażowania widzów, a nie wyłącznie na podstawie przychodów z reklam. Ta inicjatywa stawia Spotify w pozycji, w której może bezpośrednio konkurować z YouTube na rozwijającej się arenie podcastów wideo.

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *