Allegro Pay przekroczyło próg 2 milionów aktywnych użytkowników, z których 90 proc. skorzystało już z usługi, aby dokonać zakupu. Tylko w pierwszym kwartale 2024 r. Allegro Pay zapewniło im finansowanie o wartości 2,1 mld zł, co stanowi ponad 14 proc. całkowitej wartości sprzedaży Allegro.
Przeczytaj również: Bezpieczna moda na Allegro. Polski e-commerce podejmuje walkę z podróbkami
Popularność Allegro Pay. Co oferuje ta usługa?
Allegro Pay oferuje bezpieczne opcje finansowania na jednej z najpopularniejszych platform zakupowych w Polsce, umożliwiając dokonanie płatności w ciągu 30 dni od zakupu lub rozłożenie płatności na wygodne raty wynoszące 2, 3, 5, 10 lub 20 rat, a od 1 lipca 2024 r. nawet do 30 rat, w przypadku zakupów powyżej 1000 zł.
– Allegro Pay pokonuje typowe bariery związane z zakupami online. Nasi użytkownicy szczególnie cenią bezpieczeństwo transakcji, możliwość testowania produktów w domu i elastyczność w zarządzaniu domowym budżetem. Nasza usługa zaspokaja również szeroki zakres potrzeb zakupowych. Od codziennych zakupów po okazjonalne, które mogą pojawić się w okresach wysokich wydatków. Zapewnienie bezpiecznych metod finansowania jest kluczem do wspierania zróżnicowanych misji zakupowych naszych klientów i tworzenia pozytywnych doświadczeń na naszej platformie. Skutecznie ułatwiając jej ciągły rozwój – stwierdził Rafał Czernik, wiceprezes ds. usług finansowych w Allegro.
Jak podano, najwięcej klientów Allegro Pay to osoby w przedziale wiekowym 30-49 lat. Średni wiek klienta to około 40 lat. Są to zazwyczaj osoby ceniące stabilność finansową. Użytkownicy Allegro Pay mają również tendencję do biegłego korzystania z produktów finansowych. Wysoki poziom zadowolenia klientów odzwierciedla wysoki wynik NPS wynoszący 94. To potwierdza, że zdecydowana większość użytkowników docenia rozwiązania finansowe oferowane przez Allegro Pay.
– Jesteśmy szczególnie dumni z zaufania, jakim darzą nas nasi klienci. Zaufanie to opiera się na bezpieczeństwie naszej usługi. Komfort korzystania z Allegro Pay idzie w parze z naszym zaangażowaniem w ochronę klienta. W rezultacie poziom ryzyka naszego portfela kredytowego jest bardzo niski. Niższy nawet niż w sektorze bankowym, co wskazują analizy zewnętrzne, w tym te z Biura Informacji Kredytowej (BIK) – podsumował Czernik.