Polska Poczta oraz Orlen Paczka nawiązują współpracę. Doszło do porozumienia.

Współpraca Poczta Polska i Orlen Paczka – porozumienie 2025. Zbliżenie na fragment automatu paczkowego. Widoczne jest logo Orlen Paczka – biały napis "ORLEN Paczka" na dużym, czerwonym rombie z zaokrąglonymi rogami, umieszczonym na szarej, metalowej obudowie urządzenia. W tle widać rzędy szarych skrytek.

Przełomowe wydarzenie w polskiej branży logistycznej. Poczta Polska i Orlen obwieściły sygnaturę wstępnej umowy, która może poskutkować utworzeniem krajowego lidera. W rachubę wchodzą tysiące lokalizacji odbioru, paczkomaty oraz ewentualność wykupu przez Pocztę w przyszłości 100% akcji w firmie Orlen Paczka.

Rekomendowane wideopodcasty:

Z niniejszego artykułu wydobędziesz informacje na temat:

  • zakresu wstępnego paktu sygnowanego pomiędzy Pocztą Polską a Orlenem,
  • finalnego planu kooperacji,
  • potencjalnej wielkości sieci punktów odbioru, jaką może wykreować wspólny operator,
  • głównego założenia tej konsolidacji dla rodzimego rynku e-commerce.

Poczta Polska oraz Orlen Paczka zatwierdzają wstępną umowę

To fakt! PAP raportuje, że dnia 26 września 2025 r. Orlen i Poczta Polska ratyfikowały wstępny pakt regulujący zasady współdziałania w obszarze komercyjnych przesyłek kurierskich. Co to implikuje w rzeczywistości?

Zgodnie z postanowieniami umowy Poczta Polska przejmie pomniejszościowy pakiet udziałów w Orlen Paczce. W dalszym etapie do zasobów tej spółki trafią paczkomaty Poczty. W perspektywie długoterminowej firma Skarbu Państwa zyska możliwość nabycia nawet 100% akcji popularnej usługi kurierskiej. Aktualnie jedynym udziałowcem Orlen Paczka jest Orlen.

„Podpisana umowa stanowi kluczowy element naszego Planu Transformacji i początek konsolidacji polskiego e-commerce. Wspólnie z Orlenem zbudujemy znaczącego, krajowego gracza kurierskiego […]. To powszechne, iż dwie spółki z akcjonariatem Skarbu Państwa współpracują. W praktyce przełoży się to na szerszy zasięg, lepszą dostępność i wymierne korzyści dla klientów oraz polskiej ekonomii”

– komentuje Prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz.

Warto przeczytać: Poczta Polska pod obstrzałem krytyki. Przyczyną jest współpraca z Temu

Powyżej 30 tysięcy lokalizacji odbioru

Obecnie Orlen Paczka ma do dyspozycji ponad 14 tys. punktów odbioru, z czego aż 7 tys. stanowią paczkomaty. Z kolei Poczta Polska posiada 20 tys. punktów odbioru. Po połączeniu zasobów spółek w ramach wspólnej infrastruktury może powstać operator zarządzający ponad 30 tys. lokalizacji odbioru.

„Projekt z Pocztą Polską jest naturalnym krokiem w kierunku utworzenia silnego, krajowego operatora logistycznego. Poprzez rozwój organiczny stworzyliśmy podmiot, który już teraz dostarcza klientom nowoczesne, szeroko dostępne rozwiązania. Wspólnie z Pocztą Polską możliwy będzie gwałtowny wzrost skali działalności. Ostatecznie będzie to ponad 30 tys. punktów odbioru generujących mocną przewagę konkurencyjną

– wyjaśnia prezes Orlenu, Ireneusz Fąfara.

Zamierzenie: silna przewaga konkurencyjna

Nowa sieć ma być odpowiedzią na narastające zapotrzebowanie e-commerce oraz nacisk ze strony innych ważnych graczy na rynku kurierskim. Wspólne lokaty kapitału w logistykę, automatyzację i aplikacje mobilne mają zredukować czas doręczeń, ułatwić odbiór i zminimalizować koszty.

Zobacz także: Poczta Polska rozwija sklep internetowy. Zagrozi Allegro i Temu?

Podpisana wstępna umowa może doprowadzić do powstania jednej z największych sieci punktów odbioru w Polsce. Po sfinalizowaniu transakcji jej rozwój będzie opierał się na zaakceptowanej strategii spółki na lata 2025-2028, przewidującej dalszą integrację oraz inwestycje w logistykę. Obecnie rynek obserwuje, czy ambitne zamierzenia przełożą się na rzeczywiste rezultaty.

Zdjęcie główne: Forum

Komunikat dostępny na: https://pap-mediaroom.pl/biznes-i-finanse/orlen-sa-492025-wstepne-porozumienie-dotyczace-wspolpracy-z-poczta-polska-sa

Polska Poczta oraz Orlen Paczka nawiązują współpracę. Doszło do porozumienia. - INFBusiness

Katarzyna Wendzonka

Katarzyna Wendzonka

O AutorzeLatest Posts

Redaktorka i copywriterka z 8-letnim stażem oraz absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2017 roku tworzy treści o modzie, urodzie i ogólnie pojętym lifestyle’u – teraz również od strony biznesowej. Zawodowo związana między innymi z Fashion Biznes, prywatnie początkująca minimalistka oraz entuzjastka kawy i kryminałów. W czasie wolnym zgłębia tajniki UX writingu i psychologii.

  • Polacy przeglądają Vinted jak TikToka. Aplikacje zakupowe stają się coraz bardziej wciągające
  • „Napływ z Chin” modyfikuje europejską modę. Branża alarmuje przed następstwami
  • To nie pomyłka: „Vogue” zabiega o znak towarowy z czasopismem o modzie dla psów
  • Rosyjski atak na Lwów. Magazyn z asortymentem polskiej marki unicestwiony
  • Potężny gracz designu na granicy upadku. Zamyka sklepy i usiłuje przetrwać

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *