Południowokoreańskie CJ ENM i Warner Bros. Discovery podpisują partnerstwo w zakresie treści K

South Korea's CJ ENM and Warner Bros. Discovery signed a strategic partnership to co-produce and distribute K-content, both companies said Thursday. The upcoming series

Południowokoreański gigant rozrywki CJ ENM i Warner Bros. Discovery ogłosili w czwartek, że podpisali wieloletnią umowę o współprodukcji i dystrybucji koreańskich programów, zwiększając globalny zasięg treści koreańskich w obliczu zaostrzającej się konkurencji na rynku streamingu.

Na mocy umowy platforma streamingowa CJ TVING zostanie zintegrowana z HBO Max na 17 rynkach Azji i Pacyfiku, w tym w Hongkongu, na Tajwanie i w kilku krajach Azji Południowo-Wschodniej.

Począwszy od początku 2026 roku, w centrum TVING, pod marką, premierowo będą prezentowane nowe, oryginalne koreańskie dramaty oraz treści fabularne i niefabularyzowane z biblioteki CJ ENM. Przed premierą, w listopadzie, w centrum pojawi się kilka koreańskich tytułów, w tym premiera głośnego thrillera psychologicznego „Dear X” .

Obie firmy będą również wspólnie produkować nowe koreańskie seriale, które będą dystrybuowane na całym świecie za pośrednictwem platformy HBO Max.

Dla CJ ENM, studia stojącego za nagrodzonym Oscarem filmem „Parasite” Bonga Joon-ho i hitami takimi jak „Crash Landing on You” na Netfliksie, umowa ta stanowi ważny krok w kierunku rozszerzenia marki streamingowej poza Koreę. Dla Warner Bros. Discovery oznacza ona przyczółek na najszybciej rozwijających się rynkach streamingowych w Azji i dostęp do jednego z najdynamiczniejszych kanałów rozrywki na świecie.

„Treści koreańskie zachwycają publiczność na całym świecie swoją kreatywnością i oryginalnością” – powiedziała w oświadczeniu Miky Lee, wiceprezes CJ Group. „W CJ ENM naszą misją zawsze było łączenie ludzi poprzez siłę opowiadania historii. Partnerstwo z Warner Bros. Discovery przenosi tę misję na nowy poziom”.

Dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, David Zaslav, nazwał tę współpracę „kamieniem węgielnym naszego zaangażowania w tworzenie świetnych, lokalnych historii istotnych dla kluczowych rynków na całym świecie”.

Partnerstwo toczy się w czasie, gdy konkurencja na rynku streamingowym w Azji się zaostrza, a TVING i lokalny rywal Coupang Play toczą walkę o lokalną dominację. Tymczasem koreańskie seriale stały się cenionym atutem wśród globalnych platform streamingowych, na czele z sukcesem Netflixa z serialami takimi jak „Squid Game” .

Firmy poinformowały, że w nadchodzących miesiącach zostaną ogłoszone dalsze szczegóły, w tym konkretne projekty i harmonogramy ich wprowadzania na rynek.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *