Showroom Shein nie pojawi się w największych miastach Polski

Showroom Shein miał pojawić się w Krakowie, Katowicach, Gliwicach, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu. Protest studentów.

Shein ogłosił niedawno ambitne plany współpracy z polskimi uczelniami. Chiński gigant ultra fast fashion planował wyruszyć w trasę po Polsce i postawić swój mobilny showroom na terenach akademickich kampusów. Plany pokrzyżowali studenci, którzy sprzeciwili się promowaniu nieetycznej mody. 

Shein stacjonarnie? Studenci pokrzyżowali plany

Marka Shein w ramach trasy „SHEIN Cloud Car” zapowiedziała wizytę w największych miastach Polski. Chiński sprzedawca miał pojawić się stacjonarnie ze swoim mobilnym showroomem  w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Gliwicach i Krakowie. Akcja szeroko ogłaszana w mediach zapowiadała prezentację najnowszej kolekcji Shein, jak i szereg atrakcji dla studentów, w tym konkursy z nagrodami czy spotkania z makijażystkami.

Showroom mobilny Shein

Zapowiedzi wizyty mobilnego showroomu Shein na polskich uczelniach szybko wywołały burzliwe reakcje. Studenci wielu uczelni, w tym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, zdecydowanie sprzeciwili się tej inicjatywie. Dzięki działaniom samorządów studenckich udało się skutecznie zablokować plany chińskiego giganta odzieżowego. W efekcie, mobilny showroom Shein nie pojawi się ani w Poznaniu, ani w Krakowie.

W oficjalnym stanowisku społeczność akademicka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza wyraziła głębokie zaniepokojenie planowaną akcją marki SHEIN, podkreślając, że jej charakter jest sprzeczny z misją uczelni oraz zasadami zrównoważonego rozwoju. Studenci zwrócili uwagę na wątpliwości natury etycznej i ekologicznej związane z działalnością tej firmy.

Mobilny showroom Shein - zapowiedź trasy w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gliwicach, Katowicach, Krakowie.
Zapowiedź trasy Shein Cloud Car w największych miastach Polski / mat. prasowe

Showroom Shein nie pojawi się we Wrocławiu i Gliwicach

Do sprawy odniósł się również rektor Politechniki Śląskiej, który stanowczo zaprzeczył planom pojawienia się Shein na terenie kampusu. 

Uczelnia otrzymała ofertę płatnego udostępnienia terenu w swoim kampusie, jednak jej nie przyjęła i nie zawarła żadnej umowy. Informacje o rzekomej współpracy uczelni z firmą SHEIN są nieprawdziwe, a Politechnika stanowczo odcina się od jej praktyk

– skomentował prof. Marek Pawełczyk.

Także władze Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu wydały oświadczenia, w których stanowczo zaprzeczyły informacjom o organizacji wydarzenia marki SHEIN na terenie swoich uczelni. Zarówno Politechnika Śląska, jak i AWF we Wrocławiu zaapelowały o niezwłoczne usunięcie nieprawdziwych doniesień i zwrócenie się do oficjalnych źródeł w celu weryfikacji informacji.

Shein w Warszawie. Tylko tam pojawił się showroom 

Jedyne wydarzenie z planowanej przez Shein trasy po Polsce odbyło się w Warszawie. 21 października na terenie Akademii Wychowania Fizycznego stanął mobilny showroom, gdzie studenci mogli zapoznać się z nowościami marki i skorzystać z porad wizażystek. 

Przypomnijmy, że wcześniejszy tymczasowy sklep Shein w Warszawie otworzył się w maju 2024 roku na terenie Galerii Młociny. Przez 5 dni pop-up chińskiego sprzedawcy zgromadził rekordową liczbę odwiedzających. Szacuje się, że odwiedziło go ponad 14 tysięcy osób. Pojawienie się Shein w Polsce wywołało falę protestów. Do akcji włączyła się organizacja Fashion Revolution, która postanowiła zwrócić uwagę na ciemną stronę “szybkiej mody”. Do ubrań przyczepiono specjalne metki, które odnosiły kupujących do specjalnego posta na Instagramie. Zawierał on szczegółowe informacje na temat zarzutów stawianych Shein, dotyczących m.in. wyzysku pracowników, negatywnego wpływu na środowisko i braku przejrzystości w łańcuchu dostaw.

Tutaj przeczytasz więcej na temat pop-up’u Shein w Warszawie

Shein: niechlubny pionier ultra szybkiej mody

Shein, będący jednym z największych graczy na rynku szybkiej mody, od dłuższego czasu budzi społeczne obawy. Firma jest oskarżana o wyzysk pracowników, nadmierną konsumpcję i szkodliwe oddziaływanie na planetę. 

Ultra szybka moda, której symbolem stał się Shein, przyciąga klientów niskimi cenami i szerokim wyborem. Szybkość, z jaką chiński detalista wprowadza nowe produkty na rynek – nawet 6 tysięcy dziennie – jest szokująca. Taki model biznesowy, oparty na ciągłej produkcji i szybkiej rotacji towarów, napędza konsumpcjonizm i generuje ogromne ilości odpadów tekstylnych. Jednocześnie, firma jest krytykowana za potencjalny wyzysk pracowników w łańcuchu dostaw, co podważa jej wizerunek jako odpowiedzialnej marki.

Nowe restauracje w Warszawie na jesień 2024. 6 miejsc, o których jeszcze nie słyszeliście

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *