Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Chcą obsadzić 100 stanowisk. Wiadomo ile można zarobić - Gospodarka i Biznes News

Chcą obsadzić 100 stanowisk. Wiadomo ile można zarobić

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w Poznaniu zmaga się z niedoborem operatorów autobusów i tramwajów. Organizacja ma możliwość zatrudnienia nawet 100 osób. MPK podaje, że pensje wzrosły dwukrotnie w ubiegłym roku. W 2024 r. częstotliwość kursowania tramwajów została zwiększona, podczas gdy praca eksploatacyjna autobusów zmniejszyła się w porównaniu z rokiem poprzednim. Spadek ten jest podobno przypisywany takim czynnikom, jak konserwacja torów w 2023 r.

MPK Poznań wants to hire 70 drivers and 30 tram drivers /Norbert Rzepka /Reporter MPK Poznań planuje zatrudnić 70 kierowców i 30 operatorów tramwajów / Norbert Rzepka / Reporter

W rozmowie z PAP poznańskie MPK podkreśliło, że mimo trwającego naboru pracowników, wysoka rotacja pracowników sprawia, że „nie ma możliwości trwałego zaspokojenia” przewidywanych potrzeb kadrowych . „Obecne zapotrzebowanie oceniamy na 70 maszynistów i 30 operatorów tramwajów” – zaznaczono. „W 2023 r. średnioroczne zatrudnienie kierowców autobusów wyniosło 620 osób, a motorniczych tramwajów 479” – podało MPK. Dla porównania w 2024 r. spółka miała na liście płac odpowiednio 605 maszynistów i 497 operatorów tramwajów.

Poznańskie MPK zmaga się z niedoborem pracowników. Firma oferuje 6320 zł brutto plus premie

Dostawca usług transportowych zapewnia, że tymczasowe niedobory kadrowe są łagodzone poprzez zatrudnianie kierowców z firm zewnętrznych i kontrahentów. „Firma nie tylko poszukuje wykwalifikowanych kierowców autobusów, ale także prowadzi sesje szkoleniowe dla osób, które chcą dołączyć do MPK Poznań, ale nie mają niezbędnych kwalifikacji ” – podano w ogłoszeniu.

Jak twierdzi spółka, w ubiegłym roku pensje wzrosły dwukrotnie , zarówno w 2023, jak i 2022 roku. Od 1 października 2024 roku nowy motorniczy autobusu lub tramwaju w MPK Poznań – po zdaniu egzaminu i bez wcześniejszego doświadczenia – zarobi z premiami 6320 zł brutto . Natomiast do 1 marca 2023 roku niedoświadczony motorniczy lub maszynista tramwaju w MPK Poznań otrzymywał z premiami 4760 zł brutto . MPK podkreśla, że pensje rosną wraz ze stażem , a osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie jako kierowcy mogą liczyć na wyższe wynagrodzenie.

Na swojej stronie internetowej MPK Poznań przedstawia liczne korzyści , które mogą przyciągnąć potencjalnych kandydatów. Firma wymienia oferty, takie jak dofinansowanie wakacji, karnety sportowe, wsparcie edukacyjne oraz bilety do teatru i kina. Pracownicy mają również dostęp do funduszu pożyczkowego i pomocowego oraz mogą podróżować komunikacją miejską za jedyne 1 zł. Ponadto MPK Poznań zapewnia premie wakacyjne, pakiety dla dzieci, plan medyczny i formalne umowy o pracę.

MPK Poznań obsługuje 329 autobusów i blisko 230 tramwajów

Jak wynika ze statystyk MPK, w porównaniu do 2023 r. w ubiegłym roku wzrosła praca przewozowa poznańskich tramwajów , podczas gdy w transporcie autobusowym nastąpił spadek.

W 2024 r. praca przewozowa tramwajów wyniosła 11 984 396 pociągokilometrów (miara pracy operacyjnej odzwierciedlająca odległość przebytą przez jeden pociąg lub tramwaj na odcinku 1 km), w porównaniu do 10 460 236 pociągokilometrów w roku poprzednim. W przypadku autobusów MPK praca przewozowa w ubiegłym roku wyniosła 17 898 061 pojazdokilometrów, co stanowi spadek w porównaniu do 18 148 131 pojazdokilometrów w 2023 r.

Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu Bartosz Trzebiatowski zauważył, że wahania danych dotyczących pracy przewozowej wynikają zarówno ze zmniejszenia liczby zaplanowanych kursów, jak i z awarii taboru lub niedoborów kadrowych u operatora.

Według statystyk MPK operator ma 329 autobusów — o trzy więcej niż w 2023 roku. Ponad 25 procent obecnej floty autobusowej stanowią pojazdy bezemisyjne, z czego 58 ma napęd elektryczny, a 25 wodorowy. Pozostałe autobusy to tradycyjne modele spalinowe, a także jeden hybrydowy. Poznańskie MPK obsługuje również 229 tramwajów , z czego dwa są dzierżawione. We flocie jest 33 tramwaje dwukierunkowe, a 78 procent poznańskich tramwajów ma niską podłogę.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *