Firma zwolniła prawie połowę swojego zespołu. Wszystko przez sztuczną inteligencję.

Jak donosi Bankier.pl, nawiązując do podcastu „The Logan Bartlett Show”, Salesforce, jeden z czołowych graczy w branży oprogramowania, wyeliminował około 44% swojego działu obsługi klienta, co wpłynęło na zatrudnienie około 4000 pracowników. Stanowiska te zostaną teraz obsadzone przez sztuczną inteligencję. Marc Benioff, prezes Salesforce, ujawnił tę decyzję.

Pracownicy IT są coraz częściej zastępowani przez AI /123RF/PICSEL Pracownicy IT są coraz częściej zastępowani przez sztuczną inteligencję / 123RF/PICSEL

Ten ruch oznacza bezprecedensową liczbę redukcji zatrudnienia na rzecz rozwiązań algorytmicznych .

Sztuczna inteligencja przydziela pracownikom bardziej złożone obowiązki

Bankier.pl cytuje wyjaśnienie prezesa, że tak duże zwolnienia stały się możliwe po wdrożeniu zaawansowanych systemów sztucznej inteligencji . W rzeczywistości połowa wszystkich interakcji z klientami jest obecnie obsługiwana przez zautomatyzowane narzędzia, a nie przez personel.

Pozostali pracownicy koncentrują się teraz na rozwiązywaniu problemów wyższego rzędu, wykraczających poza możliwości obecnej technologii sztucznej inteligencji . Specjalistyczna platforma nadzoruje przepływ pracy, płynnie przekazując zadania między operatorami a maszynami.

Benioff podkreślił, że Salesforce od dawna zmaga się z niedoborem kadr, aby rozwijać swój zasięg i realizować kolejne etapy współpracy z klientami. Obecnie te funkcje wykonują cyfrowi asystenci sprzedaży.

Sztuczna inteligencja zmienia krajobraz zatrudnienia w branży IT

Jak zauważył w czerwcu „Puls Biznesu”, amerykańskie firmy technologiczne osiągają rekordowe zyski w obliczu spadku liczby pracowników. Chociaż zatrudnienie w sektorze IT stale rosło od 2010 roku, pandemia COVID-19 na krótko przerwała ten wzrost. Według publikacji , szczyt zatrudnienia w branży przypadł na listopad 2022 roku i wyniósł 2,5 miliona pracowników .

Jednocześnie w 2024 roku trzy giganty branży oprogramowania osiągnęły historyczne rekordy przychodów: Oracle (54,9 mld USD), Salesforce (37,9 mld USD) i Adobe (21,5 mld USD). Wartości akcji również wykazują stały trend wzrostowy od 2022 roku, pomimo przejściowych wahań.

„To tworzy paradoks: rosnące zyski przedsiębiorstw współistnieją z malejącym napływem talentów. Tradycyjne wzorce ekonomiczne nie potrafią wyjaśnić tego rozdźwięku. Analitycy przypisują tę anomalię wzrostowi wydajności napędzanemu przez sztuczną inteligencję, który zmienia produktywność ” – stwierdzono w raporcie. Podkreślono, że jeden programista korzystający z narzędzi sztucznej inteligencji może teraz wykonać pracę trzech programistów początkujących , a ewoluujące modele intensyfikują tę zmianę.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *