Polska Press bez absolutorium. Orlen zdecydował

Orlen nie udzielił absolutorium poprzedniemu zarządowi Polska Press. Na liście zastrzeżeń: brak zysków, nieprawidłowości w zatrudnieniu, polityka reklamowa i nadużycia.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne | Foto: DronVideo / Shutterstock

W wyniku m.in. strat finansowych poniesionych przez Polska Press Grupa Orlen, obecny właściciel wydawnictwa, odmówiła udzielenia absolutorium (formalnego zatwierdzenia i uznania dobrze wykonanej pracy) poprzedniemu zarządowi za 2023 r.

Polska Press odnotowała znaczne straty netto w wysokości niemal 31 mln zł już w 2021 r. i ponad 14 mln zł w 2023 r. Sytuację częściowo poprawił kontrakt z Telewizją Polską o wartości 30 mln zł.

Skąd brak absolutorium? Polska Agencja Prasowa (PAP) ujawniła m.in. zatrudnianie menedżera na dwa etaty czy przyznanie stanowiska dyrektorskiego osobie bez wymaganych kompetencji. Wskazano również na wyższe wynagrodzenia dla redaktorów naczelnych oraz na przypadki wykorzystywania wsparcia członków zarządu do prowadzenia prywatnych interesów. Polska Press odmówiła komentarza w tych kwestiach.

PAP zwróciła również uwagę na politykę reklamową z czasów poprzedniego zarządu, która miała odrzucać reklamy wyborcze komitetów opozycyjnych wobec PiS, co potwierdziło biuro prasowe spółki, odwołując się do obowiązującej wówczas polityki redakcyjnej.

Zmiany w Polska Press

W odpowiedzi na wyzwania finansowe Polska Press podjęła szereg działań restrukturyzacyjnych. Nowy zarząd, który działa od 18 marca 2024 r. pod kierownictwem Zenona Nowaka, dąży do finalizacji zmian organizacyjnych. W ramach tych działań spółka zakończyła już rekrutacje na kluczowe stanowiska menadżerskie oraz jest bliska zakończenia procesu powoływania nowych redaktorów naczelnych, z wyjątkiem dwóch pozycji w Szczecinie i Krakowie.

Zmiany objęły również centralę Polska Press w Warszawie, gdzie zlikwidowano kilka biur i działów, a także przeprowadzono reorganizację struktury makroregionów, co pozwoliło na redukcję liczby etatów.

Zarząd podkreśla, że kluczowym celem polityki kadrowej jest zatrudnianie ekspertów z branży mediowej i technologicznej bez odniesień do klucza partyjnego.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *