Infra Silesia otrzymuje coraz więcej zamówień na modernizację i utrzymanie bocznic, a także stara się zabezpieczyć kontrakty na modernizację sieci. Ponadto firma bada innowacje w zakresie energii odnawialnej, o czym wspomniano we wtorkowym wydaniu „Pulsu Biznesu”. Infra Silesia jest częścią niemieckiego przedsiębiorstwa państwowego Deutsche Bahn i jest bezpośrednio powiązana z DB Cargo Polska.

Infra Silesia ma swoje korzenie na rynku modernizacji i utrzymania bocznic kolejowych. Obecnie coraz częściej angażuje się w działania związane z modernizacją i remontami infrastruktury, a także instalacją systemów automatyki kolejowej, w tym zarządzania ruchem, a także podejmuje inwestycje w odnawialne źródła energii, o czym donosi „PB”.
Do niedawna wiele firm przemysłowych rezygnowało z utrzymania bocznic, wierząc, że transport drogowy jest bardziej opłacalny ekonomicznie niż kolejowy. Nie chciały ponosić kosztów związanych z obowiązkowymi, ale pracochłonnymi i czasochłonnymi wymogami ustalonymi przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK) w celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji bocznic, co doprowadziło do ich zamknięcia, jak wskazano w raporcie dziennym.
— Obecnie trend się zmienia, ponieważ firmy z różnych sektorów gospodarki coraz bardziej zdają sobie sprawę z ochrony środowiska i wybierają transport kolejowy zamiast drogowego. Jego przewaga konkurencyjna rośnie szczególnie przy odległościach powyżej 300 km — stwierdził cytowany przez gazetę prezes Infra Silesia Paweł Wac.
Jak zauważył „PB”, Infra Silesia niedawno zbudowała dwie znaczące bocznice dla wiodących polskich firm z sektora paliwowego i chemicznego. Obecnie realizuje kontrakt na modernizację bocznicy dla firmy z branży stalowej.
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Źródło