Równowartość prawie 27 mld zł zostawili w pierwszym półroczu w kasach sklepów sieci Action klienci we wszystkich 12 krajach, w których działa firma. Sprzedaż mocno wzrosła w ciągu roku, nie tylko dzięki otwieranym nowym dyskontom.
Są sieci sklepów, które przez lata ugruntowały sobie mocną pozycję i zaufanie klientów. W spożywce popularne są m.in. Biedronka i Lidl, w zakresie wyposażenie domu legendą obrosła Ikea, w kosmetykach wiernych fanów ma Rossmann, a wśród dyskontów niespożywczych furorę robi Action.
Nie wszyscy wiedzą, że Action to holenderska sieć założona w 1993 r. Władze firmy właśnie ujawniły najnowsze statystyki i dane o sprzedaży na całym świecie. Action co tydzień obsługuje ponad 17 mln klientów w ponad 2650 sklepach, w 12 krajach Europy. Zatrudnia ponad 72 tys. pracowników 159 różnych narodowości.
W pierwszym półroczu cała sieć Action zanotował sprzedaż netto na poziomie 6,2 mld euro (prawie 27 mld zł). To kwota o 20 proc. wyższa w porównaniu do tego samego okresu w 2023 r.
Jeśli pominiemy nowe sklepy, których nie było przed rokiem i weźmiemy pod uwagę tzw. sprzedaż porównywalną, to także wzrosła — o 9 proc.
W pierwszej połowie 2024 r. otwartych zostało na świecie 119 nowych sklepów z logo Action, a do końca roku sieć planuje otworzyć 330 obiektów. W tym roku firma utworzyła 3182 nowe miejsca pracy.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło