Decyzja sądu. Google nielegalnie zmonopolizował rynek reklamy online

Sędzia okręgowa USA Leonie Brinkema ustaliła, że Google bezprawnie zmonopolizowało niektóre rynki technologii reklamy internetowej, co oznacza kolejny krok wstecz dla tego technologicznego giganta.

Google
Google | Zdjęcie: Tada Images / Shutterstock

Google od kilku lat zmaga się z pozwami antymonopolowymi. Dzisiejsze orzeczenie zwiększa wyzwania, z którymi musi zmierzyć się firma.

Sędzia Leonie Brinkema orzekła, że korporacja naruszyła przepisy antymonopolowe dotyczące rynków wymiany reklam oraz narzędzi wykorzystywanych przez strony internetowe do sprzedaży powierzchni reklamowej, zwanych serwerami reklam.

Oznacza to, że gigant technologiczny naruszył prawo w dwóch z trzech sektorów operacyjnych, które są obecnie pod lupą. Sąd orzekł również, że firma nie kwalifikuje się jako monopolista na trzecim rynku narzędzi, których reklamodawcy używają do zakupu reklam displayowych .

Rynki zareagowały szybko na ogłoszenie. Alphabet, spółka macierzysta Google, odnotowała gwałtowny spadek o około 3,2 procent.

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *