Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
UOKiK stawia zarzuty Biedronce. Chodzi o promocje dla klientów - Gospodarka i Biznes News

UOKiK stawia zarzuty Biedronce. Chodzi o promocje dla klientów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarzuca Biedronce naruszenie zbiorowych interesów klientów przy okazji dwóch akcji promocyjnych z początku 2024 r. — „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”. Sieci grozi kara do wysokości nawet 10 proc. obrotu — czytamy w komunikacie Urzędu.

Biedronka znowu znalazła się na celowniku UOKiK.
Biedronka znowu znalazła się na celowniku UOKiK. | Foto: Filip Naumienko/REPORTER / East News

Chodzi o akcje „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”, które odbyły się w styczniu i lutym 2024 r. „Klienci byli zachęcani do kupienia określonych produktów, za które mieli otrzymać zwrot 100 proc. na voucher. Okazało się jednak, że przedsiębiorca w przekazach reklamowych nie informował jasno o zasadach akcji” — czytamy w komunikacie UOKiK.

Prezes Urzędu postawił sieci zarzut naruszenia zbiorowych interesów klientów, za co grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

— Wybór treści reklamowych i sposób ich prezentowania nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Przekaz marketingowy powinien zawierać informacje najważniejsze z punktu widzenia konsumenta. Klienci Biedronki kupili produkty wskazane przez sklep z myślą o tym, że realnie zaoszczędzą na produktach, które sami będę mogli wybrać. Tymczasem, już po fakcie dowiadywali się o istotnych ograniczeniach, przykładowo o możliwości wykorzystania vouchera tylko na określone produkty – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

W komunikacie urząd podaje przykład takich ograniczeń. „Przykładowo, za zakup trzech czekolad konsumenci otrzymywali voucher o wartości 13,99 zł na kosmetyki – o ile zrobią zakupy z tej kategorii za 29,99 zł. Kupno parówek uprawniało do uzyskania vouchera na owoce i warzywa, ale znów – pod warunkiem wydania ustalonej minimalnej kwoty, przewyższającej wartość przyznanego wcześniej vouchera” — czytamy.

To nie pierwszy raz kiedy Prezes UOKiK kwestionuje sposób informowania konsumentów o promocjach cenowych w sieci sklepów Biedronka.

Właściciel Biedronki reaguje na zarzuty. „Podkreślamy, że akcje promocyjne sieci Biedronka zawsze mają na celu stworzenie realnych oszczędności dla polskich klientów, a w tym konkretnym przypadku byli oni informowani o tych korzyściach i zasadach promocji za pomocą strony www, informacji w sklepach oraz wydrukowanych na samych voucherach. Wszystko zgodnie z wcześniejszymi rekomendacjami samego urzędu” – napisało Jeronimo Martins w komentarzu dla PAP.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *