Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Polskie firmy eksportują miliardy przez e-commerce - Gospodarka i Biznes News

Polskie firmy eksportują miliardy przez e-commerce

Polskie przedsiębiorstwa coraz wyraźniej stawiają w sieci na eksport — wynika z najnowszego badania Amazona. Decyduje się na to aż 90 proc. firm z Polski, które działają na tej platformie.

Magazyn firmy Amazon
Magazyn firmy Amazon | Foto: Mateusz Madejski / Business Insider Polska

W zeszłym roku na zagraniczną ekspansję zdecydowało się ponad 90 proc. polskich małych i średnich firm sprzedających na Amazon. To wzrost o 15 pkt proc. w porównaniu do 2022 r. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się dom i kuchnia, uroda oraz odzież.

Najpopularniejszymi kierunkami eksportu były m.in. Niemcy, Francja i Włochy. Łączna wartość sprzedaży zagranicznej rodzimych MŚP na Amazon przekroczyła 4,7 mld zł.

Ok. 70 proc. z nich eksportowało produkty do krajów Unii Europejskiej — wynika z analizy Amazona.

Ponad 55 proc. polskich sprzedawców eksportowało także poza granice EU – najchętniej do Stanów Zjednoczonych.

– Zaawansowane narzędzia sprzedażowe oraz dostęp do globalnego know-how marketplace pozwala przedsiębiorcom szybko reagować i odpowiednio dostosowywać swoje strategie rozwoju do zmieniających się potrzeb klientów – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, country leader Amazon.pl.

Również Daniel Blumczyński, członek zarządu PayU S.A., przyznaje, że sprzedaż transgraniczna jest coraz popularniejsza wśród naszych przedsiębiorców.

— Sprzedaż transgraniczna jest coraz popularniejsza wśród polskich sprzedawców e-commerce, a potencjał wzrostu jest ciągle wciąż ogromny. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie możliwością sprzedaży na ościennych rynkach, częściowo zbliżonych do polskiego, takich jak Czechy, Słowacja czy Rumunia. Sukces w tych krajach jest dla merchantów sygnałem do eksploracji kolejnych rynków. Dzisiaj większość sprzedających w modelu cross-border, korzysta w pierwszej kolejności z rozwiązań typu marketplace. Mamy więc tu do czynienia z testowaniem możliwości, a ewentualnym drugim krokiem jest stworzenia i promowanie własnego sklepu i jego marki — mówi przedstawiciel PayU.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *