Polskie przedsiębiorstwa coraz wyraźniej stawiają w sieci na eksport — wynika z najnowszego badania Amazona. Decyduje się na to aż 90 proc. firm z Polski, które działają na tej platformie.
W zeszłym roku na zagraniczną ekspansję zdecydowało się ponad 90 proc. polskich małych i średnich firm sprzedających na Amazon. To wzrost o 15 pkt proc. w porównaniu do 2022 r. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się dom i kuchnia, uroda oraz odzież.
Najpopularniejszymi kierunkami eksportu były m.in. Niemcy, Francja i Włochy. Łączna wartość sprzedaży zagranicznej rodzimych MŚP na Amazon przekroczyła 4,7 mld zł.
Ok. 70 proc. z nich eksportowało produkty do krajów Unii Europejskiej — wynika z analizy Amazona.
Ponad 55 proc. polskich sprzedawców eksportowało także poza granice EU – najchętniej do Stanów Zjednoczonych.
– Zaawansowane narzędzia sprzedażowe oraz dostęp do globalnego know-how marketplace pozwala przedsiębiorcom szybko reagować i odpowiednio dostosowywać swoje strategie rozwoju do zmieniających się potrzeb klientów – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, country leader Amazon.pl.
Również Daniel Blumczyński, członek zarządu PayU S.A., przyznaje, że sprzedaż transgraniczna jest coraz popularniejsza wśród naszych przedsiębiorców.
— Sprzedaż transgraniczna jest coraz popularniejsza wśród polskich sprzedawców e-commerce, a potencjał wzrostu jest ciągle wciąż ogromny. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie możliwością sprzedaży na ościennych rynkach, częściowo zbliżonych do polskiego, takich jak Czechy, Słowacja czy Rumunia. Sukces w tych krajach jest dla merchantów sygnałem do eksploracji kolejnych rynków. Dzisiaj większość sprzedających w modelu cross-border, korzysta w pierwszej kolejności z rozwiązań typu marketplace. Mamy więc tu do czynienia z testowaniem możliwości, a ewentualnym drugim krokiem jest stworzenia i promowanie własnego sklepu i jego marki — mówi przedstawiciel PayU.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło