W Grupie CCC zachodzi transformacja. Po nieudanej inwestycji w e-commerce sieć zainicjowała modyfikacje swojego modelu sprzedaży. Możliwe, że wraz z tymi zmianami zostanie wycofana znana usługa. Według Dlahandlu.pl skanery esize.me są usuwane z salonów eobuwie. CCC nie wydało jeszcze oficjalnego komunikatu.
Zakończenie rozdziału esize.me. CCC zaprzestaje produkcji skanerów
Informację o decyzji CCC o wycofaniu skanerów esize.me udostępnił portal Dlahandlu.pl, który uzyskał informację od jednego ze swoich czytelników. Klient sieci odwiedził sklep eobuwie w Atrium Promenada w Warszawie , gdzie, jak wynika z odpowiedzi serwisu, urządzenie zostało wycofane. Portal skontaktował się również z infolinią firmy. Podczas rozmowy przedstawiciel potwierdził, że usługa esize.me jest wycofywana w kilku lokalizacjach fizycznych.
Czy sztandarowa usługa znika z oferty?
Usługa esize.me została uruchomiona w sklepach CCC i eobuwie w 2018 roku. Sama marka opisała ją jako jedną ze swoich kluczowych ofert . Potwierdziły to statystyki – do 2023 roku z zaawansowanych skanerów skorzystało ponad 3 miliony klientów.
Esize.me to technologia wykorzystująca skaner 3D i uczenie maszynowe. Dzięki temu urządzeniu zajmuje zaledwie 5 sekund utworzenie dokładnego i trójwymiarowego obrazu stopy , uwzględniając jej długość, szerokość i wysokość podbicia. Rezultat? Użytkownicy nie musieli nawet przymierzać butów. System automatycznie dopasowywał rozmiar na podstawie skanu.
Nie tylko polscy konsumenci mogą uzyskać dostęp do esize.me. CCC udostępniło usługę również na rynkach rumuńskim i czeskim .
Kolejne zmiany na horyzoncie dla Grupy CCC
Polska sieć prawdopodobnie nie tylko zaprzestanie stosowania systemu pomiaru stóp esize.me w sklepach. Grupa CCC już zasygnalizowała zmiany w swojej strategii sprzedaży , podkreślając nieskuteczność obecnego modelu.
Prezes firmy Dariusz Miłek zauważył brak entuzjazmu dla koncepcji butiku z ekranami , którą sieć wprowadziła w 52 lokalizacjach. Ponadto, jak podkreśla, zakupy stacjonarne nadal mają duże znaczenie dla konsumentów. W rezultacie poprzednie inicjatywy, które były mocno skoncentrowane na e-commerce, okazały się nieopłacalne.
Jaka przyszłość czeka esize.me?
Na ten moment sieć nie wydała żadnego oficjalnego oświadczenia. Brak oficjalnej komunikacji oznacza, że klienci chcący skorzystać z usługi esize.me w CCC mogą spotkać się z niemiłą niespodzianką. Dalsze plany polskiej grupy pozostają niepewne. Wiadomo jednak, że wraz ze zmianą strategii e-commerce i restrukturyzacją nastąpią redukcje zatrudnienia w dziale IT , których celem jest osiągnięcie oszczędności rzędu 80 mln zł. Zgodnie z zapowiedziami prezesa Grupy CCC, 250 osób zostanie zwolnionych.
Przeczytaj także: Ambitne cele CCC, w tym: inwestycja 200 mln zł
Zdjęcie główne: Unsplash