Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Answear zwiększył w II kw. przychody o 20 proc. - Gospodarka i Biznes News

Answear zwiększył w II kw. przychody o 20 proc.

Pudełka wykorzystywane przez Answear do przesyłek internetowych.

Answear wstępnie szacuje, że przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wzrosły w II kwartale 2024 roku o 20 proc. rdr do 341 mln zł. Sprzedaż online spółki wyniosła w tym okresie 344 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 21 proc. – poinformowała spółka w komunikacie.

Przeczytaj również: Jak polska moda radzi sobie na giełdzie? Podsumowujemy pierwsze półrocze 2024

Wyniki finansowe Answear. Dane za I półrocze 2024

Narastająco, sprzedaż online za I półrocze 2024 r. wyniosła 624 mln zł i wzrosła o 13 proc. rdr. w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 551 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły 629 mln zł, co oznacza wzrost o 13 proc. rdr.

– Po wymagającym pierwszym kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe, osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.

Answear zwiększył w II kw. przychody o 20 proc. - INFBusiness

Sprzedaż spółki Answear. Wyniki za II kwartał 2024

Answear podał, że w drugim kwartale 2024 r. osiągnął wysoką dynamikę sprzedaży rdr. Było tak pomimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w złotym. Jak wskazała spółka, sprzedaż on-line w II kw. wyrażona w walutach stałych jest wyższa rdr o 30 proc. Oznacza to, że dynamika rdr jest o 9 p.p. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Ok. 80 proc. sprzedaży spółki realizowane jest poza granicami kraju.

– Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024. Jej jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów. Jednocześnie oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium. To wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia – podał Answear.

Przeczytaj również: Vinted ukarany grzywną w wysokości blisko 2,4 mln euro. Problemy z danymi osobowymi użytkowników

Jak podano, dobre wyniki sprzedażowe w II kw. zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM i repozycjonowaniem Answear do segmentu premium. W tym czasie uruchomiono również concept store PRM i Answear. com w Fabryce Norblina w Warszawie.

PAP, zdjęcie główne: mat. prasowy

Источник

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *