Rozmawiamy z Magdaleną Wieczorek, CEO Henkel Consumer Brands Hair Professional, o znaczeniu zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej w tworzeniu profesjonalnego przedsiębiorstwa fryzjerskiego, a także o kluczowej roli edukacji ekologicznej.

Znaczne 70 procent Polaków wyraża chęć wyboru produktów i usług od firm zaangażowanych w inicjatywy przyjazne dla środowiska. Wskazuje to, że koncepcja zrównoważonego rozwoju coraz bardziej wpływa na sektor stylu życia, w tym na branżę fryzjerską. Czy zmiana w branży fryzjerskiej stała się już niezbędnym wymogiem biznesowym z perspektywy Henkel Consumer Brands Hair Professional?
Od wielu lat w naszym sektorze utrzymuje się, że zrównoważony rozwój nie jest już tylko trendem, ale raczej biznesowym i społecznym nakazem. Nasza klientela, składająca się z właścicieli salonów i fryzjerów, coraz częściej oczekuje ekologicznych rozwiązań i odpowiedzialności środowiskowej od marek, z którymi decyduje się współpracować. W Henkel, szczególnie w sektorze zaangażowanym w rynek profesjonalnego fryzjerstwa, uważamy zrównoważony rozwój za podstawowy element naszej nadrzędnej strategii. Dotyczy to nie tylko innowacyjnych produktów, które wprowadzamy na rynek, ale także, co ważne, edukacji fryzjerów, pomagania salonom w przyjmowaniu tych praktyk i wspierania komunikacji na temat zrównoważonego rozwoju. Jako międzynarodowy producent profesjonalnych produktów, uznajemy naszą rolę w kształtowaniu przyszłości branży kosmetycznej, w której zrównoważony rozwój i wysokiej jakości produkty muszą współistnieć. Zobowiązujemy się do minimalizacji śladu środowiskowego naszych ofert i kierowania całego sektora w stronę bardziej inkluzywnego społeczeństwa i świadomego, zrównoważonego rozwoju.
Źródło