To unikalne wydarzenie, gdzie możesz swobodnie obsmarować swojego przełożonego. Witajcie na kulminacji zmagań Biznes Ligi 2025 Runmageddon x Motorola.

Sobota, 4 października. Teren Wojskowy w warszawskiej dzielnicy Wesoła, na co dzień niedostępny, tym razem rozbrzmiewa życiem. — Raz, dwa! Krok do przodu i siad! — rozlega się krzyk sportowej pobudki z megafonów. Otoczenie militarne splata się z sportową konkurencją, tradycyjna zupa grochowa z napojami dla sportowców.
Tu im bardziej jesteś zabrudzony i wykończony, tym lepiej dla Ciebie.
Właśnie taki był finał Biznes Ligi 2025 Runmageddon x Motorola, wydarzenia, które scala ekstremalny wysiłek sportowy z integracją załóg największych firm w kraju.
Integracja przez wyzwania
Biznes Liga to całoroczne zmagania przedsiębiorstw na torach Runmageddonu — największej i najpopularniejszej serii biegów z trudnościami w Polsce. Każdy występ pracownika to tak zwany osobostart — pojedynczy punkt, który ma wpływ na lokatę firmy w zestawieniu. W sezonie 2025 zarejestrowano ich 1200.
Triumfatorem bieżącej edycji okazał się zespół Ernest Yung (229 punktów), zaraz za nim uplasowały się Rockfin (226 punktów), Rossmann (205), Sii (149) oraz Diagnostyka (130). Finał Biznes Ligi był bardzo wyrównany. Odstęp między pierwszym a drugim miejscem stanowił zaledwie trzy punkty.
— Walczyliśmy ostro, ale ostatecznie polegliśmy — żalił się team Rockfin. Do Warszawy, na oficjalne odebranie nagród, zjechali w dziesięcioosobowym składzie, złożonym z doświadczonych zawodników i amatorów. Najlepsi ukończyli w tym roku po sześć razy „hardkora” — najbardziej wymagającego biegu Runmagedonu. Reszta zaliczyła tylko jedne zawody biegowe. Punkty miały znaczenie dla całej drużyny.

Krzysztof i Maciej z Sii Polska, którzy przyjechali na finał Biznes Ligii z dwóch różnych miast — Gdańska i Wrocławia. Pracują w tej samej firmie, ale nie spotkali się osobiście wcześniej. Nie realizują także wspólnych projektów. Łączy ich tylko Runmageddon i fakt, że obaj „zdobywali” punkty dla firmowej drużyny, uczestnicząc przez cały rok w zawodach.
O to właśnie w tym chodzi. W czasach VUCA, outsourcingu, pracy na odległość stworzenie innowacyjnej integracji zakładowych zespołów jest niełatwym zadaniem. Podobnie, jak nakłonienie ludzi do aktywności wykraczającej poza klikanie polubień i wysyłanie emotikon.
Motoroli się to udało.
— Od początku pragnęliśmy, aby Biznes Liga była miejscem, w którym uczestnicy nie tylko pokonują własne ograniczenia, lecz także uczą się kooperacji i wiary w siebie — wartości istotnych zarówno w sporcie, jak i w biznesie. Na trasie, podobnie jak w pracy, nie jest możliwe osiągnięcie celu samemu. Z tego powodu tak dobrze odnajdują się tu drużyny firmowe. Nasz projekt unaocznia, że autentyczne kierownictwo tworzy się w błocie, a sukces smakuje wybornie, gdy dzielisz go z innymi — podkreśla Milivoj Puškar, Chief Commercial & Brand Officer w Runmageddon.

Runmageddon — zjawisko, które zmieniło Polskę
Od inauguracyjnej edycji w 2014 roku na Torze Służewiec, Runmageddon przebył drogę od niszowego wydarzenia do ogólnokrajowego fenomenu. Dziś każda odsłona przyciąga tysiące uczestników — zarówno profesjonalnych sportowców, jak i „zwykłych ludzi”, którzy pragną zmierzyć się z błotem, wodą, ogniem, ścianami, przeszkodami linowymi, rowami strzeleckimi, drutami kolczastymi oraz — co nie mniej ważne — własnymi niedoskonałościami.
To nie tylko sport, ale też swoista wspólnota. Entuzjastycznie witani są zarówno zaawansowani sportowcy (doświadczeni biegacze stanowią zaledwie 4 proc. uczestników), jak i „zwykli ludzie”, którzy nie stawiają sobie za cel pobijania rekordów. Nic dziwnego, że wydarzenie uzyskało miano „Facebooka na żywo”, ponieważ bardziej niż o wyczerpujący wysiłek fizyczny, chodzi w nim o dobrą zabawę, która umożliwia nawiązywanie relacji z innymi; nie przez internet, ale w prawdziwym świecie.
— Doceniam fakt, że przy okazji Runmageddonu można poznać różne lokalizacje w Polsce, do których normalnie człowiek by się nie wybrał — wyznaje Krzysztof z Sii Polska.
Tak jak warszawski Poligon Pancernej, który specjalnie dla fanów Runmageddonu otworzył w tym roku swoje wrota. Można było pełzać pod prawdziwymi czołgami, wspinać się na pojazdy opancerzone i poczuć się jak rekrut terroryzowany przez okrutnego sierżanta.
Runmagedon słynie z oryginalnych lokalizacji rozmieszczonych po całej Polsce — od gór, pustyń, po morze, twierdze. Najbliższe zawody mają odbyć się w twierdzy Modlin.

Motorola: technologia trwała niczym uczestnicy
Motorola, sponsor główny Biznes Ligi 2025, nie tylko finansuje wydarzenie, ale czynnie uczestniczy w jego idei.
— Runmageddon to wyjątkowe przeżycie, które wiąże wysiłek fizyczny, emocje oraz współpracę w najczystszej postaci. Udział w biegu daje odczuć, jak wiele można osiągnąć wspólnie i to bez względu na sektor czy rangę. Jestem zadowolona, że mogliśmy być partnerem wydarzenia, które motywuje i pokazuje, że jedynie wspólne wyzwania budują prawdziwą siłę. Sama mogłam dziś doświadczyć tego legendarnego teamworku, z którego słynie Runmageddon. Nie jest istotne, kiedy dobiegasz do mety. Ważniejsze jest to, kogo masz na mecie u swego boku — mówi Sylwia Machnik-Kochan, General Manager Motorola Polska.
Finał Ligii był również okazją do zacieśniania więzi. Odbyło się uroczyste wręczanie medali, nagród, networking gości w strefie VIP, wspólny i kończący start wszystkich uczestników. I plany na kolejne spotkania.

Biznes w błocie: nowa definicja budowania zespołu
Finał Biznes Ligi 2025 dowiódł, że integracja firmowa nie musi oznaczać nużących prezentacji i obiadów w hotelowych salach konferencyjnych. Może być błotem, potem i wspólnym pokonywaniem trudności. W dobie, w której zespoły coraz częściej pracują na odległość, a kontakty zawodowe przenoszą się do cyfrowych komunikatorów, wydarzenia takie jak Runmageddon stają się nie tylko formą aktywności fizycznej, lecz także odpowiedzią na jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego biznesu — tworzenie prawdziwego zespołu.
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał reklamowy na zlecenie marki Motorola Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się
Źródło