TikTok Shop to kolejna inicjatywa chińskiej potęgi, której celem jest zwiększenie przychodów i interakcji użytkowników. Platforma wprowadziła nową funkcję, która ma na celu usprawnienie procesu odkrywania rekomendowanych produktów. Ta funkcjonalność pozwala użytkownikom robić zakupy bezpośrednio w aplikacji, zapobiegając utracie klientów na rzecz zewnętrznych sprzedawców. Dzisiaj nastąpiło oficjalne uruchomienie usługi w Unii Europejskiej. Czy TikTok Shop jest dostępny w Polsce?
Nowa usługa w Unii Europejskiej
Do tej pory ta funkcja była dostępna w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i kilku krajach azjatyckich, w tym w Malezji, Tajlandii i Singapurze. Teraz chiński podmiot jest gotowy zrobić kolejny krok, konkurując z innymi platformami e-commerce. 31 marca 2025 r. TikTok Shop oficjalnie zadebiutuje w trzech krajach UE: Niemczech, Włoszech i Francji .
W Niemczech TikTok współpracuje z Cosnovą, a we Francji z Carrefour i About You, które zostało przejęte przez Zalando. Warto zauważyć, że w 2022 r. toczyły się dyskusje na temat możliwości wstrzymania przez platformę planów ekspansji tej funkcji na rynku europejskim.
TikTok Shop – kiedy pojawi się w Polsce?
Coraz więcej użytkowników zastanawia się: kiedy TikTok Shop ruszy w Polsce? Chociaż chiński gigant głośno mówi o swoich ambitnych celach i planuje wejść na kolejne rynki europejskie z tą nową funkcją, obecnie nie mamy informacji o tym, kiedy usługa będzie dostępna dla polskich użytkowników .
„We Francji, Niemczech i Włoszech mamy już partnerów z ich produktami. Sklep TikTok będzie dostępny w tych krajach od przyszłego poniedziałku. Naszym celem jest przyspieszenie naszego wzrostu w porównaniu z naszym wcześniejszym doświadczeniem w Wielkiej Brytanii. Kiedy cztery lata temu weszliśmy do Wielkiej Brytanii, początkowo musieliśmy edukować klientów na temat tego modelu sprzedaży, co było procesem czasochłonnym”.
– zapewnia Jan Wilk z TikTok Shop Operations.
Według serwisu ecommercenews.pl uruchomienie TikTok Shop w Polsce jest kwestią czasu . Dane z sierpnia 2024 r. wskazują, że liczba aktywnych użytkowników na rynku lokalnym wyniosła poniżej 12 mln. Redakcja serwisu zachęca polskich sprzedawców do rozpoczęcia przygotowań i sformułowania strategii sprzedaży, która uwzględnia współpracę z influencerami.
O sklepie TikTok
„Doświadczenie to jest podobne do zakupów w sklepie stacjonarnym: przedstawiciele handlowi mogą odpowiadać na zapytania użytkowników w czasie rzeczywistym, prezentować swoje produkty z różnych perspektyw i oferować bardzo spersonalizowane rekomendacje”
– wyjaśnia Wilk.
TikTok Shop umożliwia użytkownikom zakup przedmiotów prezentowanych w zakładce For You, a także produktów wyróżnionych podczas transmisji na żywo . W zeszłym tygodniu Zara wypróbowała format zakupów na żywo.
Innowacyjna usługa TikToka pozycjonuje platformę społecznościową jako znaczącego gracza w sektorze e-commerce . Zintegrowanie sklepu w aplikacji usprawnia doświadczenie zakupowe i zwiększa współczynniki konwersji. Podobnie jak w przypadku treści udostępnianych w mediach społecznościowych, algorytm TikToka będzie sugerował swoim użytkownikom polecane produkty.
Zdjęcie główne: Unsplash