Wyniki finansowe Prady. Sukces napędzany przez Miu Miu

Wyniki finansowe Prady. Zewnętrzna część zabytkowego budynku, w którym mieści się butik Prady. Widoczne wejście, witryny sklepowe i szyldy marki.

Grupa Prada ogłosiła wyniki finansowe za pierwszą połowę 2025 roku. Podczas gdy francuscy konkurenci zmagają się ze spadkiem sprzedaży i rozczarowującymi wynikami, włoska potęga świętuje swoje osiągnięcia. Dzięki wyjątkowym wynikom Miu Miu, konglomerat umacnia swoją pozycję lidera na rynku. Ten impet zmierza w kierunku kluczowego kamienia milowego dla firmy: rychłego sfinalizowania dużej akwizycji.

Polecane podcasty wideo:

W tym artykule omówiono:

  • Najważniejsze dane finansowe Prada Group w pierwszej połowie 2025 r.
  • Podział przychodów marki Miu Miu
  • Główne rynki wzrostu napędzające sukces Grupy
  • Harmonogram przejęcia Versace przez Prada Group

Powiązane artykuły: Wyniki finansowe LVMH za pierwszą połowę 2025 r. – wgląd w wyniki giganta branży luksusowej

Grupa Prada: Przegląd finansowy za I półrocze 2025 r.

Wraz z publikacją raportów półrocznych przez firmy, w sektorze dóbr luksusowych pojawiają się kontrasty. Podczas gdy Kering notuje spadki zysków, a LVMH odnotowuje ujemne wyniki kwartalne, Prada Group przyćmiewa swoich europejskich konkurentów , wynika z najnowszych danych finansowych.

W okresie od stycznia do czerwca 2025 roku Prada osiągnęła 9% wzrost przychodów , pomimo utrzymujących się wyzwań rynkowych. Sprzedaż netto całej grupy była zgodna z prognozami Visible Alpha i wyniosła 2,74 mld euro, a sprzedaż detaliczna stanowiła 90% zysków. Samodzielne przychody Prady wyniosły łącznie 1,647 mld euro, a Miu Miu osiągnęły poziom 780 mln euro . Skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 8% do 619 mln euro.

„Nasze wyniki za pierwsze półrocze odzwierciedlają witalność marki i realizację strategii w złożonych warunkach rynkowych. Stawiając czoła bezprecedensowym wyzwaniom w sektorze, utrzymujemy wiarę w długoterminowe perspektywy wzrostu. Koncentrujemy się na innowacjach, zaangażowaniu klientów i doskonałości operacyjnej, aby utrzymać konkurencyjność”.

– Patrizio Bertelli, dyrektor generalny

Zobacz także: Miu Miu utrzymuje pozycję lidera w najnowszym indeksie Lyst

Dynamika wzrostu przychodów: Miu Miu przewyższa konkurencję

Grupa odnotowała pozytywne trendy sprzedaży we wszystkich regionach w pierwszej połowie 2025 roku. Rynki europejskie wzrosły o 9%, Azji i Pacyfiku o 10%, a Ameryki o 12%. Warto odnotować, że rynki Bliskiego Wschodu odnotowały wzrost o 26% , co stanowi najwyższy wzrost regionalny.

Podczas gdy sprzedaż bezpośrednia Prady spadła o 2% , jej siostrzana marka Miu Miu odnotowała oszałamiający wzrost o 49% w ujęciu rok do roku .

„Nasz sukces wynika z kulturowego znaczenia, kreatywnej innowacyjności i prognozowania trendów. Prada utrzymała stabilność pomimo słabnącego popytu, a Miu Miu utrzymało organiczną, zrównoważoną ekspansję”.

– Andrea Guerra, Strateg ds. Marki

Polecane: Kontrowersje wokół najnowszej kampanii Miu Miu z udziałem znanej modelki

Integracja Versace zbliża się do ukończenia

Podczas rozmów o zyskach Prada potwierdziła plany sfinalizowania zakupu Versace pod koniec 2025 roku . Kwietniowe ogłoszenie ujawniło plany całkowitego przejęcia luksusowego domu mody w ramach transakcji o wartości 1,25 miliarda euro , co uczyni Versace własnością wyłącznej Grupy.

Nie przegap: Incydent na wybiegu Prady wywołuje kontrowersje związane z obuwiem

Zdjęcie główne: Unsplash

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *