Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Branża wina w kryzysie. Spożycie spadło o 90 proc. od lat 70. - Gospodarka i Biznes News

Branża wina w kryzysie. Spożycie spadło o 90 proc. od lat 70.

Francuskie czerwone wino stoi przed poważnym wyzwaniem, które może zaważyć na jego przyszłości. Młodsze pokolenia coraz częściej wybierają inne napoje lub całkowicie rezygnują z alkoholu, co zmusza branżę do dostosowania się do nowych realiów — pisze dziennik „Financial Times”.

Według zrzeszenia reprezentującego blisko 10 tys. producentów i plantatorów wina z Bordeaux Conseil Interprofessionnel du vin de Bordeaux (CIVB), spożycie czerwonego wina we Francji spadło o około 90 proc. od lat 70. XX wieku
Według zrzeszenia reprezentującego blisko 10 tys. producentów i plantatorów wina z Bordeaux Conseil Interprofessionnel du vin de Bordeaux (CIVB), spożycie czerwonego wina we Francji spadło o około 90 proc. od lat 70. XX wieku | Foto: barmalini / Shutterstock

Według zrzeszenia reprezentującego blisko 10 tys. producentów i plantatorów wina z Bordeaux Conseil Interprofessionnel du vin de Bordeaux (CIVB), spożycie czerwonego wina we Francji spadło o około 90 proc. od lat 70. XX wieku. Całkowite spożycie wina, obejmujące czerwone, białe i różowe, zmniejszyło się od 1945 r. o ponad 80 proc. Trend ten przyspiesza, a pokolenie Z kupuje połowę ilości wina w porównaniu do starszych milenialsów.

Czytaj też: Gdzie na wakacje w 2025 r.? Sześć niedocenianych kierunków

Jak podkreśla „Financial Times”, analityk ds. napojów w Euromonitor International, Spiros Malandrakis zauważył, że problemy związane z winem, szczególnie czerwonym, mają charakter egzystencjalny i trwają od ponad dekady. Branża cierpi z powodu braku więzi z młodszymi pokoleniami, a wcześniej popadła w samozadowolenie z powodu popularności wina wśród pokolenia wyżu demograficznego.

Czytaj też: Wstydliwa prawda o produkcji kawy. Jak najlepiej ją parzyć?

Według brytyjskiego dziennika zmiany w konsumpcji we Francji są częścią globalnych trendów, które szkodzą całemu sektorowi. Młodzi ludzie coraz częściej wybierają różowe wina, piwo, napoje spirytusowe i opcje bezalkoholowe. Branża zmaga się również z gwałtownym spadkiem popytu ze strony Chin oraz wpływem zmian klimatycznych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *