Otwarcie ponad 150 perfumerii Douglas stanowi nie tylko znaczące osiągnięcie dla firmy, ale również symbolizuje kluczowy moment w jej długoterminowej strategii ekspansji. To wydarzenie podkreśla wzrost i adaptację marki w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie detalicznym, gdzie Douglas umacnia swoją pozycję – na rynku polskim, a także na arenie europejskiej.
- Decyzja o otwieraniu nowych sklepów stacjonarnych może zastanawiać. Douglas jednak precyzyjnie selekcjonuje miejsca, które nadal przyciągają wysoki przepływ konsumentów i oferują rentowność inwestycji.
- Marka coraz mocniej stawia na integrację doświadczeń zakupowych online i offline, tworząc spójne i kompleksowe środowisko dla klientów.
- Z rozwojem kategorii produktowych, wprowadzeniem nowych marek oraz planami dalszej ekspansji, Douglas nie zwalnia tempa, zwiększając swoją obecność zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
Rosnąca dominacja e-commerce na świecie handlu detalicznego skłania wielu detalistów do rezygnacji z inwestycji w sklepy stacjonarne. Jednak Douglas, analizując głęboko zachowania i preferencje konsumentów, znajduje miejsca o wysokim potencjale handlowym, w których stacjonarne punkty sprzedaży mogą przynieść znaczące korzyści. W mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do szerokiej oferty kosmetyków premium jest ograniczony, nowe sklepy Douglas są przyjmowane z entuzjazmem. – Douglas wywodzi się z biznesu stacjonarnego i chce dalej zapewniać coraz szersemu gronu klientów najcenniejsze doświadczenia tu i teraz, w każdej kategorii: pielęgnacja, zapachy, włosy, makijaż czy usługi beauty – tłumaczy Agnieszka Mosurek-Zava, prezeska CEO Douglas Polska & CEE. Rewitalizacja sklepów w dużych miastach koncentruje się na zwiększeniu ich atrakcyjności i funkcjonalności, wprowadzając innowacyjne rozwiązania technologiczne i design, który przyciąga i zatrzymuje klientów na dłużej. – Rynek beauty jest bardzo dynamiczny i kształtowany przez zmieniające się trendy konsumenckie. Chcemy stale być blisko naszych klientów i bezpośrednio odpowiadać na ich potrzeby – zaznacza Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Polska & CEE.
Douglas jako lider rynku
Obecność Douglas na rynku polskim jest dziś silnie widoczna; z największą liczbą sklepów stacjonarnych wśród sieci premium, firma utrzymuje pozycję lidera. To pozwala jej na skuteczne przyciąganie nowych klientów i utrzymanie lojalności istniejących, oferując im ciągle rozszerzającą się gamę produktów i usług.
Marka regularnie inwestuje w sieć, utrzymując perfumerie na najwyższym światowym poziomie, w nowoczesnym designie. W ciągu ostatnich miesięcy marka otworzyła aż 21 nowych sklepów, a jednocześnie zainwestowała w przebudowę 21 istniejących punktów sprzedaży. Douglas konsekwentnie rozszerza swoją ofertę, wprowadzając ponad 90 nowych marek rocznie, zarówno luksusowych, jak i bardziej przystępnych cenowo, w tym międzynarodowych marek trendujących w światowych social mediach, poszukiwanych przez najmłodsze pokolenie konsumentów Gen Z
Z rozwojem kategorii produktowych, wprowadzeniem nowych marek oraz planami dalszej ekspansji, Douglas nie zwalnia tempa, zwiększając swoją obecność zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Wejście na giełdę we Frankfurcie to krok, który oprócz zredukowania zadłużenia, ma wesprzeć te plany, zapewniając firmie dodatkowe źródła finansowania na przyszłe inwestycje. W końcu, wdrożenie strategii „Let it Bloom – DOUGLAS 2026” ma przyczynić się do zwiększenia sprzedaży o ponad jedną trzecią do 2026 roku.
Omnichannel w pełni. Jak połączyć sprzedaż online i offline?
Douglas coraz bardziej stawia na integrację doświadczeń zakupowych online i offline, tworząc spójne i kompleksowe środowisko dla klientów. Omnichannel nie jest już tylko opcją, ale koniecznością, która umożliwia klientom swobodne przechodzenie między różnymi platformami i kanałami zakupowymi.
– Inwestujemy i rozwijamy obydwa kanały kontaktu marki z konsumentem; offline i online, w tym aplikację, a naszą strategię opieramy na ich integracji. Przyszłość omnichannel to płynne migrowanie klienta między kanałami, a my poprzez badania i analizy zauważamy, że polski konsument jest w tych kwestiach jednym z bardziej wymagających, ale również zaawansowanych użytkowników w Europie, czy to w kwestii zdywersyfikowanych płatności, rodzajów dostaw, czy oczekiwanego wachlarza usług w punkcie stacjonarnym. Te wszystkie rozwiązania wdrażamy i optymalizujemy w obu kanałach – mówi Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Polska & CEE.
Douglas oferuje szereg rozwiązań łączących kanały offline i online. Jednym z nich jest Bella, czyli zamówienie z konsultantem w perfumerii, z dostępem do rozszerzonego asortymentu produktów, w tym do niedostępnych offline kolorów i z możliwością odbioru zakupów w sklepie lub dostawy do domu bez dodatkowych kosztów. Klienci mają także dostęp do darmowej dostawy za pośrednictwem usługi Click & Collect. Ogromnym ułatwieniem dla konsumentów jest możliwość sprawdzenia online dostępności towaru. Ponadto Klienci, którzy chcą skorzystać z usług oferowanych w perfumeriach mogą zarezerwować je w dogodnym terminie przez aplikację Booksy. Niezwykle wygodnym rozwiązaniem jest także aplikacja Douglas, która ułatwia nie tylko zakupy online, ale również stacjonarnie, m.in. dzięki funkcji przymierzania makijażu – Beuaty Mirror czy strefy dla kartowiczów albo wishliście, odpowiadającej na zakupy ROPO. Dodatkowo Douglas proponuje pełen benefitów system lojalnościowy – jeden dla obu kanałów.
Tak przedstawia się przyszłość branży beauty
Obecne zmiany w demografii, jak rosnąca liczba osób starszych poszukujących produktów anti-aging oraz zwiększone zainteresowanie młodszych konsumentów etyką i ekologią, wymuszają na branży beauty szybkie dostosowania. Douglas skupia się na rozwoju asortymentu produktów, które są nie tylko skuteczne, ale również etyczne i ekologiczne. Firma wprowadza linie produktów odpowiedzialnych społecznie i środowiskowo, które spełniają oczekiwania konsumentów zainteresowanych zrównoważonym rozwojem, bez kompromisu dla luksusu i jakości.
Stale rośnie świadomość Klientów i chęć utrzymania młodego wyglądu jak najdłużej, a co za tym idzie olbrzymie zainteresowanie diagnozą skóry, które sieć z sukcesem wprowadziła w tym roku i stale poszerza tę ofertę. Jako wiodąca marka w kategorii jest dla klientów naturalną destynacją w poszukiwaniu zaawansowanych produktów, ale również eksperckiej konsultacji wspartej technologią. Przyszłość zakupów beauty ze względu na oferowane usługi w punktach stacjonarnych, których przestrzeń online długo jeszcze nie zastąpi, to wzmocnienie roli sklepów stacjonarnych jako miejsca eksperckiego doradztwa, wyjątkowych doświadczeń i profesjonalnych usług. E-commerce natomiast będzie stanowił głównie miejsce przeznaczone do robienia zakupów w jak najwygodniejszy sposób – szybko i bez wychodzenia z domu.
Kreowanie wyjątkowych doświadczeń jako odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów
Perfumerie Douglas proponują wiele specjalistycznych usług, w tym osobiste doradztwo w wyborze odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji, makijażu i perfum. Marka zaprasza klientów do wykorzystania bezpłatnych zaawansowanych analiz skóry przy wykorzystaniu profesjonalnego sprzętu diagnostycznego oraz oferuje możliwość wykonania krótkiego, pięciominutowego makijażu bez opłat, a wybranych lokalizacjach w piątki i soboty dostępna jest również usługa pełnego, płatnego makijażu wykonanego przez wizażystę Douglas. Te usługi również można rezerwować przez platformę booksy
– Do naszych klientów podchodzimy z zaangażowaniem i pasją. Zauważamy ich rosnące oczekiwania dotyczące wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Dlatego nie tylko oferujemy szeroki wybór produktów, ale także unikalne usługi, niespotykane dotąd w naszej branży. Zapewniamy bezpłatne zaawansowane konsultacje dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, korzystając z profesjonalnych urządzeń diagnostycznych. Dodatkowo, w naszych perfumeriach otwieramy ekskluzywne gabinety SPA oraz wspólnie z naszymi markami partnerskimi organizujemy nowoczesne mobilne kabiny do zabiegów, a w nich wyjątkowe wydarzenia i spotkania z ekspertami marek selektywnych. To unikalny w Polsce koncept, który ma zapewnić naszym klientom pełen komfort i relaks, docierając do różnych lokalizacji w całym kraju – mówi Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Polska & CEE.
Od zeszłego roku klienci mogą odkryć pełną ofertę i zapisać się na zabieg na platformie rezerwacyjnej Booksy. To również odpowiedź na potrzeby konsumentów.
Jak dotrzeć do Generacji Z? „Staramy się reagować bezpośrednio”
Generacja Z, która coraz śmielej wyraża swoje potrzeby i oczekiwania, znajduje w Douglas partnera, który rozumie ich język. Dostosowanie oferty do ich preferencji to dla Douglas sposobność do eksploracji nowych możliwości rynkowych, zwłaszcza w obszarze produktów zrównoważonych i etycznych.
– Generacja Z jest dla nas bardzo istotna i niezmiennie staramy się reagować bezpośrednio na jej potrzeby. Widzimy po niektórych kategoriach, z jaką łatwością trendy tworzą TikTok i inne social media. To natychmiastowa reakcja, wszystkie nowości, które się pojawiają, są od razu sprawdzane i kupowane przez użytkowników. Ta generacja wymaga też odpowiedniego podejścia ze strony konsultantów. Jest bardzo świadoma i zwraca uwagę na zrównoważony rozwój oraz oczywiście wysoką jakość. Szuka bardzo konkretnych produktów, sprawdzonych wcześniej online lub podpatrzonych u influencerów, a także wysokiej jakości składów. Warto nadmienić, że w Douglas wysoko rośnie także kategoria pielęgnacji męskiej. Coraz bardziej sektorem beauty interesują się mężczyźni, również z pokolenia Z, a my odpowiadamy na ich potrzeby, stale urozmaicając asortyment — dodaje Agnieszka Mosurek-Zava.
Douglas również odpowiada na potrzeby tzw. Smart Shoppers – konsumentów preferujących produkty renomowanych marek, poszukujących najlepszych okazji cenowych, których znaczną część stanowią przedstawiciele GEN Z. Często czekają oni na promocje i rabaty, by dokonać zakupów w najkorzystniejszych cenach. W odpowiedzi na to zachowanie, Douglas wprowadził specjalną ofertę „Superceny”, która ma przyciągnąć tę grupę klientów do perfumerii i sklepu internetowego.
150. sklep w Lesznie to więcej niż tylko nowa lokalizacja na mapie Douglas – to manifestacja silnej wizji i dynamicznego rozwoju marki, która nieustannie dąży do bycia na czele zmian w sektorze beauty. Otwarcie to jest nie tylko potwierdzeniem statusu lidera, ale i obietnicą dalszego innowacyjnego rozwoju, który będzie odpowiadać na zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów na całym świecie.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał reklamowy na zlecenie marki Douglas Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się