Kolejny kamień milowy implementacji dobrej strategii. Ponad 150 perfumerii Douglas

Otwarcie ponad 150 perfumerii Douglas stanowi nie tylko znaczące osiągnięcie dla firmy, ale również symbolizuje kluczowy moment w jej długoterminowej strategii ekspansji. To wydarzenie podkreśla wzrost i adaptację marki w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie detalicznym, gdzie Douglas umacnia swoją pozycję – na rynku polskim, a także na arenie europejskiej.

150 perfumeria Douglas w Lesznie
150 perfumeria Douglas w Lesznie
  • Decyzja o otwieraniu nowych sklepów stacjonarnych może zastanawiać. Douglas jednak precyzyjnie selekcjonuje miejsca, które nadal przyciągają wysoki przepływ konsumentów i oferują rentowność inwestycji.
  • Marka coraz mocniej stawia na integrację doświadczeń zakupowych online i offline, tworząc spójne i kompleksowe środowisko dla klientów.
  • Z rozwojem kategorii produktowych, wprowadzeniem nowych marek oraz planami dalszej ekspansji, Douglas nie zwalnia tempa, zwiększając swoją obecność zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.

Rosnąca dominacja e-commerce na świecie handlu detalicznego skłania wielu detalistów do rezygnacji z inwestycji w sklepy stacjonarne. Jednak Douglas, analizując głęboko zachowania i preferencje konsumentów, znajduje miejsca o wysokim potencjale handlowym, w których stacjonarne punkty sprzedaży mogą przynieść znaczące korzyści. W mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do szerokiej oferty kosmetyków premium jest ograniczony, nowe sklepy Douglas są przyjmowane z entuzjazmem. – Douglas wywodzi się z biznesu stacjonarnego i chce dalej zapewniać coraz szersemu gronu klientów najcenniejsze doświadczenia tu i teraz, w każdej kategorii: pielęgnacja, zapachy, włosy, makijaż czy usługi beauty – tłumaczy Agnieszka Mosurek-Zava, prezeska CEO Douglas Polska & CEE. Rewitalizacja sklepów w dużych miastach koncentruje się na zwiększeniu ich atrakcyjności i funkcjonalności, wprowadzając innowacyjne rozwiązania technologiczne i design, który przyciąga i zatrzymuje klientów na dłużej. – Rynek beauty jest bardzo dynamiczny i kształtowany przez zmieniające się trendy konsumenckie. Chcemy stale być blisko naszych klientów i bezpośrednio odpowiadać na ich potrzeby – zaznacza Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Polska & CEE.

Douglas jako lider rynku

Obecność Douglas na rynku polskim jest dziś silnie widoczna; z największą liczbą sklepów stacjonarnych wśród sieci premium, firma utrzymuje pozycję lidera. To pozwala jej na skuteczne przyciąganie nowych klientów i utrzymanie lojalności istniejących, oferując im ciągle rozszerzającą się gamę produktów i usług.

Marka regularnie inwestuje w sieć, utrzymując perfumerie na najwyższym światowym poziomie, w nowoczesnym designie. W ciągu ostatnich miesięcy marka otworzyła aż 21 nowych sklepów, a jednocześnie zainwestowała w przebudowę 21 istniejących punktów sprzedaży. Douglas konsekwentnie rozszerza swoją ofertę, wprowadzając ponad 90 nowych marek rocznie, zarówno luksusowych, jak i bardziej przystępnych cenowo, w tym międzynarodowych marek trendujących w światowych social mediach, poszukiwanych przez najmłodsze pokolenie konsumentów Gen Z

Z rozwojem kategorii produktowych, wprowadzeniem nowych marek oraz planami dalszej ekspansji, Douglas nie zwalnia tempa, zwiększając swoją obecność zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Wejście na giełdę we Frankfurcie to krok, który oprócz zredukowania zadłużenia, ma wesprzeć te plany, zapewniając firmie dodatkowe źródła finansowania na przyszłe inwestycje. W końcu, wdrożenie strategii „Let it Bloom – DOUGLAS 2026” ma przyczynić się do zwiększenia sprzedaży o ponad jedną trzecią do 2026 roku.

150 perfumeria Douglas w Lesznie
150 perfumeria Douglas w Lesznie

Omnichannel w pełni. Jak połączyć sprzedaż online i offline?

Douglas coraz bardziej stawia na integrację doświadczeń zakupowych online i offline, tworząc spójne i kompleksowe środowisko dla klientów. Omnichannel nie jest już tylko opcją, ale koniecznością, która umożliwia klientom swobodne przechodzenie między różnymi platformami i kanałami zakupowymi.

– Inwestujemy i rozwijamy obydwa kanały kontaktu marki z konsumentem; offline i online, w tym aplikację, a naszą strategię opieramy na ich integracji. Przyszłość omnichannel to płynne migrowanie klienta między kanałami, a my poprzez badania i analizy zauważamy, że polski konsument jest w tych kwestiach jednym z bardziej wymagających, ale również zaawansowanych użytkowników w Europie, czy to w kwestii zdywersyfikowanych płatności, rodzajów dostaw, czy oczekiwanego wachlarza usług w punkcie stacjonarnym. Te wszystkie rozwiązania wdrażamy i optymalizujemy w obu kanałach – mówi Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Polska & CEE.

Douglas oferuje szereg rozwiązań łączących kanały offline i online. Jednym z nich jest Bella, czyli zamówienie z konsultantem w perfumerii, z dostępem do rozszerzonego asortymentu produktów, w tym do niedostępnych offline kolorów i z możliwością odbioru zakupów w sklepie lub dostawy do domu bez dodatkowych kosztów. Klienci mają także dostęp do darmowej dostawy za pośrednictwem usługi Click & Collect. Ogromnym ułatwieniem dla konsumentów jest możliwość sprawdzenia online dostępności towaru. Ponadto Klienci, którzy chcą skorzystać z usług oferowanych w perfumeriach mogą zarezerwować je w dogodnym terminie przez aplikację Booksy. Niezwykle wygodnym rozwiązaniem jest także aplikacja Douglas, która ułatwia nie tylko zakupy online, ale również stacjonarnie, m.in. dzięki funkcji przymierzania makijażu – Beuaty Mirror czy strefy dla kartowiczów albo wishliście, odpowiadającej na zakupy ROPO. Dodatkowo Douglas proponuje pełen benefitów system lojalnościowy – jeden dla obu kanałów.

Tak przedstawia się przyszłość branży beauty

Obecne zmiany w demografii, jak rosnąca liczba osób starszych poszukujących produktów anti-aging oraz zwiększone zainteresowanie młodszych konsumentów etyką i ekologią, wymuszają na branży beauty szybkie dostosowania. Douglas skupia się na rozwoju asortymentu produktów, które są nie tylko skuteczne, ale również etyczne i ekologiczne. Firma wprowadza linie produktów odpowiedzialnych społecznie i środowiskowo, które spełniają oczekiwania konsumentów zainteresowanych zrównoważonym rozwojem, bez kompromisu dla luksusu i jakości.

Stale rośnie świadomość Klientów i chęć utrzymania młodego wyglądu jak najdłużej, a co za tym idzie olbrzymie zainteresowanie diagnozą skóry, które sieć z sukcesem wprowadziła w tym roku i stale poszerza tę ofertę. Jako wiodąca marka w kategorii jest dla klientów naturalną destynacją w poszukiwaniu zaawansowanych produktów, ale również eksperckiej konsultacji wspartej technologią. Przyszłość zakupów beauty ze względu na oferowane usługi w punktach stacjonarnych, których przestrzeń online długo jeszcze nie zastąpi, to wzmocnienie roli sklepów stacjonarnych jako miejsca eksperckiego doradztwa, wyjątkowych doświadczeń i profesjonalnych usług. E-commerce natomiast będzie stanowił głównie miejsce przeznaczone do robienia zakupów w jak najwygodniejszy sposób – szybko i bez wychodzenia z domu.

Kreowanie wyjątkowych doświadczeń jako odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów

Perfumerie Douglas proponują wiele specjalistycznych usług, w tym osobiste doradztwo w wyborze odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji, makijażu i perfum. Marka zaprasza klientów do wykorzystania bezpłatnych zaawansowanych analiz skóry przy wykorzystaniu profesjonalnego sprzętu diagnostycznego oraz oferuje możliwość wykonania krótkiego, pięciominutowego makijażu bez opłat, a wybranych lokalizacjach w piątki i soboty dostępna jest również usługa pełnego, płatnego makijażu wykonanego przez wizażystę Douglas. Te usługi również można rezerwować przez platformę booksy

– Do naszych klientów podchodzimy z zaangażowaniem i pasją. Zauważamy ich rosnące oczekiwania dotyczące wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Dlatego nie tylko oferujemy szeroki wybór produktów, ale także unikalne usługi, niespotykane dotąd w naszej branży. Zapewniamy bezpłatne zaawansowane konsultacje dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, korzystając z profesjonalnych urządzeń diagnostycznych. Dodatkowo, w naszych perfumeriach otwieramy ekskluzywne gabinety SPA oraz wspólnie z naszymi markami partnerskimi organizujemy nowoczesne mobilne kabiny do zabiegów, a w nich wyjątkowe wydarzenia i spotkania z ekspertami marek selektywnych. To unikalny w Polsce koncept, który ma zapewnić naszym klientom pełen komfort i relaks, docierając do różnych lokalizacji w całym kraju – mówi Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Polska & CEE.

Od zeszłego roku klienci mogą odkryć pełną ofertę i zapisać się na zabieg na platformie rezerwacyjnej Booksy. To również odpowiedź na potrzeby konsumentów.

Douglas - GABINET SPA
Douglas – GABINET SPA

Jak dotrzeć do Generacji Z? „Staramy się reagować bezpośrednio”

Generacja Z, która coraz śmielej wyraża swoje potrzeby i oczekiwania, znajduje w Douglas partnera, który rozumie ich język. Dostosowanie oferty do ich preferencji to dla Douglas sposobność do eksploracji nowych możliwości rynkowych, zwłaszcza w obszarze produktów zrównoważonych i etycznych.

– Generacja Z jest dla nas bardzo istotna i niezmiennie staramy się reagować bezpośrednio na jej potrzeby. Widzimy po niektórych kategoriach, z jaką łatwością trendy tworzą TikTok i inne social media. To natychmiastowa reakcja, wszystkie nowości, które się pojawiają, są od razu sprawdzane i kupowane przez użytkowników. Ta generacja wymaga też odpowiedniego podejścia ze strony konsultantów. Jest bardzo świadoma i zwraca uwagę na zrównoważony rozwój oraz oczywiście wysoką jakość. Szuka bardzo konkretnych produktów, sprawdzonych wcześniej online lub podpatrzonych u influencerów, a także wysokiej jakości składów. Warto nadmienić, że w Douglas wysoko rośnie także kategoria pielęgnacji męskiej. Coraz bardziej sektorem beauty interesują się mężczyźni, również z pokolenia Z, a my odpowiadamy na ich potrzeby, stale urozmaicając asortyment — dodaje Agnieszka Mosurek-Zava.

Douglas również odpowiada na potrzeby tzw. Smart Shoppers – konsumentów preferujących produkty renomowanych marek, poszukujących najlepszych okazji cenowych, których znaczną część stanowią przedstawiciele GEN Z. Często czekają oni na promocje i rabaty, by dokonać zakupów w najkorzystniejszych cenach. W odpowiedzi na to zachowanie, Douglas wprowadził specjalną ofertę „Superceny”, która ma przyciągnąć tę grupę klientów do perfumerii i sklepu internetowego.

150. sklep w Lesznie to więcej niż tylko nowa lokalizacja na mapie Douglas – to manifestacja silnej wizji i dynamicznego rozwoju marki, która nieustannie dąży do bycia na czele zmian w sektorze beauty. Otwarcie to jest nie tylko potwierdzeniem statusu lidera, ale i obietnicą dalszego innowacyjnego rozwoju, który będzie odpowiadać na zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów na całym świecie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Materiał reklamowy na zlecenie marki Douglas Udostępnij artykuł Newsletter Bądź na bieżąco z informacjami ze świata biznesu i finansów Zapisz się

Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER

Pożar w nowej fabryce Azotów w Policach. Doszło do rozszczelnienia instalacji Biznes

Pożar w nowej fabryce Azotów w Policach. Doszło do rozszczelnienia instalacji

dzisiaj 12:32 BOX Stalowy gigant ostatecznie wyłącza koksownię w Krakowie. "Ekonomicznie nieuzasadnione" Biznes

Stalowy gigant ostatecznie wyłącza koksownię w Krakowie. "Ekonomicznie nieuzasadnione"

dzisiaj 11:27 BOX Komisja Nadzoru Finansowego sypnęła decyzjami w sprawie prezesów Biznes

Komisja Nadzoru Finansowego sypnęła decyzjami w sprawie prezesów

dzisiaj 09:14 MR Spłonęła fabryka, ale zwolnień pracowników nie będzie. Dostaną pełną pensję Biznes

Spłonęła fabryka, ale zwolnień pracowników nie będzie. Dostaną pełną pensję

dzisiaj 08:36 KUC Umowa rządu z górnikami już nieaktualna. Kopalnia do zamknięcia Biznes

Umowa rządu z górnikami już nieaktualna. Kopalnia do zamknięcia

dzisiaj 06:37 Barbara Oksińska Rada nadzorcza chemicznego giganta postawiła się bankom Biznes

Rada nadzorcza chemicznego giganta postawiła się bankom

wczoraj 20:04 BOX, PAP Zaskoczenie w największym polskim banku. Rada nadzorcza zmieniła zdanie Biznes

Zaskoczenie w największym polskim banku. Rada nadzorcza zmieniła zdanie

wczoraj 19:36 BOX Daniel Obajtek ujawnił dochody. Jedna rubryka zaskakuje Biznes

Daniel Obajtek ujawnił dochody. Jedna rubryka zaskakuje

wczoraj 18:10 BOX Najszybciej rosnący w Europie dyskont niespożywczy odkrył karty. W Polsce ma wiernych fanów Biznes

Najszybciej rosnący w Europie dyskont niespożywczy odkrył karty. W Polsce ma wiernych fanów

wczoraj 13:24 DS Te koncerny emitują najwięcej CO2 w Polsce. Eksperci wskazali wielką piątkę Biznes

Te koncerny emitują najwięcej CO2 w Polsce. Eksperci wskazali wielką piątkę

wczoraj 06:34 Barbara Oksińska W biurach podróży prawdziwe żniwa. Polscy liderzy chwalą się wynikami Biznes

W biurach podróży prawdziwe żniwa. Polscy liderzy chwalą się wynikami

środa 21:08 DS Były prezes Orlenu stanął na czele rady dyrektorów spółki-córki koncernu. "Bajeczna posada"? Biznes

Były prezes Orlenu stanął na czele rady dyrektorów spółki-córki koncernu. "Bajeczna posada"?

środa 18:21 DS Po pandemii latamy inaczej. Kłopoty niemieckiego przewoźnika Biznes

Po pandemii latamy inaczej. Kłopoty niemieckiego przewoźnika

środa 18:06 izz Rząd bierze się za platformy zakupowe z Azji Biznes

Rząd bierze się za platformy zakupowe z Azji

środa 08:20 ANA Były zarząd państwowego giganta ma pozostać bez absolutorium Biznes

Były zarząd państwowego giganta ma pozostać bez absolutorium

wtorek 09:38 MR Pozostałości po imperium miliardera trafiły pod młotek. Wkroczyli nowi gracze Biznes

Pozostałości po imperium miliardera trafiły pod młotek. Wkroczyli nowi gracze

wtorek 06:51 Maciej Rudke Kolejna firma gotowa zatrudnić pracowników PKP Cargo Biznes

Kolejna firma gotowa zatrudnić pracowników PKP Cargo

poniedziałek 15:46 ANA W Warszawie staną pierwsze butelkomaty sieci Carrefour Biznes

W Warszawie staną pierwsze butelkomaty sieci Carrefour

poniedziałek 12:15 ANA Od przedszkola do sukcesu, czyli jak być prymusem na rynku edukacji przedszkolnej Materiał promocyjny

Od przedszkola do sukcesu, czyli jak być prymusem na rynku edukacji przedszkolnej

poniedziałek 08:42Grupa Azoty w spirali zadłużenia. Naciski banków i wizja państwowej pomocy Biznes

Grupa Azoty w spirali zadłużenia. Naciski banków i wizja państwowej pomocy

poniedziałek 06:18 Barbara Oksińska STATSCORE zmienia siedzibę, przechodzi odważny rebranding i intensywnie rekrutuje Materiał promocyjny

STATSCORE zmienia siedzibę, przechodzi odważny rebranding i intensywnie rekrutuje

poniedziałek 00:00Dlaczego Twoja strategia marketingowa nie działa? Przewodnik dla kadry zarządzającej firmami Materiał promocyjny

Dlaczego Twoja strategia marketingowa nie działa? Przewodnik dla kadry zarządzającej firmami

poniedziałek 00:00Królestwa bogaczy. Jak daleko Polsce do biznesowego raju? [RANKING] Tylko u nas Biznes

Królestwa bogaczy. Jak daleko Polsce do biznesowego raju? [RANKING]

niedziela 08:02 Damian Słomski Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach możliwy już od 2025 r. "Projekt gotowy" Biznes

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach możliwy już od 2025 r. "Projekt gotowy"

sobota 06:56 KUC Exodus państwowych spółek ze sportu. "Szereg nieprawidłowości" Biznes

Exodus państwowych spółek ze sportu. "Szereg nieprawidłowości"

sobota 06:11 Jakub Ceglarz Auchan w Polsce nie dotrzymuje kroku konkurencji. Efekt Rosji Biznes

Auchan w Polsce nie dotrzymuje kroku konkurencji. Efekt Rosji

12.07.2024 JAF Kewin Klotzek stracił pracę w PGNiG. To syn byłej europosłanki PiS Biznes

Kewin Klotzek stracił pracę w PGNiG. To syn byłej europosłanki PiS

12.07.2024 KUC 65 tys. kubków do kawy zginęło. Dyrektor niemieckiej Tesli ma dość Biznes

65 tys. kubków do kawy zginęło. Dyrektor niemieckiej Tesli ma dość

12.07.2024 JAF Miliony złotych za działkę w Bytomiu. Stanie tam fabryka tekturowych opakowań Biznes

Miliony złotych za działkę w Bytomiu. Stanie tam fabryka tekturowych opakowań

12.07.2024 BOX Wysokie stanowiska, intratne biznesy, specjalne studia. Tak wzbogacił się klan Łukaszenków Biznes

Wysokie stanowiska, intratne biznesy, specjalne studia. Tak wzbogacił się klan Łukaszenków

12.07.2024 BOX Australia znów idzie na starcie z big techami. Tym razem chodzi o oszukańcze reklamy Biznes

Australia znów idzie na starcie z big techami. Tym razem chodzi o oszukańcze reklamy

12.07.2024 BOX Co z cenami energii w przyszłym roku? Na decyzję rządu o osłonach trzeba poczekać Biznes

Co z cenami energii w przyszłym roku? Na decyzję rządu o osłonach trzeba poczekać

11.07.2024 MR Obłożenie w hotelach mniejsze niż rok temu. Ponad połowa podniosła ceny Biznes

Obłożenie w hotelach mniejsze niż rok temu. Ponad połowa podniosła ceny

11.07.2024 DS Kolejny prezes ważnej państwowej spółki bez absolutorium Biznes

Kolejny prezes ważnej państwowej spółki bez absolutorium

11.07.2024 MR Żabka ujawnia wyniki i plany rozwoju. Liczby robią wrażenie Biznes

Żabka ujawnia wyniki i plany rozwoju. Liczby robią wrażenie

11.07.2024 MR Polska firma wchodzi na Słowację Materiał promocyjny

Polska firma wchodzi na Słowację

11.07.2024Polskie lotniska rosną w siłę. Pełnomocnik rządu ds. CPK podał prognozy Biznes

Polskie lotniska rosną w siłę. Pełnomocnik rządu ds. CPK podał prognozy

10.07.2024 BOX Letnia promocja dewelopera i Mieszkaniowy Dzień Otwarty w 13 miastach Materiał promocyjny

Letnia promocja dewelopera i Mieszkaniowy Dzień Otwarty w 13 miastach

10.07.2024Wrze w najlepszej polskiej kopalni. Górnicy chcą podwyżek, boją się o miejsca pracy Biznes

Wrze w najlepszej polskiej kopalni. Górnicy chcą podwyżek, boją się o miejsca pracy

10.07.2024 Barbara Oksińska Poczta Polska na krawędzi. Powstaje plan ratunkowy Biznes

Poczta Polska na krawędzi. Powstaje plan ratunkowy

09.07.2024 REN Jest nowy prezes Pekao. Przez lata kierował prywatnym bankiem Biznes

Jest nowy prezes Pekao. Przez lata kierował prywatnym bankiem

09.07.2024 REN Zaostrza się spór w spółce Leszka Czarneckiego. Sąd zdecydował Biznes

Zaostrza się spór w spółce Leszka Czarneckiego. Sąd zdecydował

09.07.2024 MR Prezes PKP S.A. przewodniczącym największej organizacji kolejowej na świecie. Materiał promocyjny

Prezes PKP S.A. przewodniczącym największej organizacji kolejowej na świecie.

09.07.2024Biedronka nie ma sobie nic do zarzucenia. Tak odpowiada na działanie UOKiK Tylko u nas Biznes

Biedronka nie ma sobie nic do zarzucenia. Tak odpowiada na działanie UOKiK

08.07.2024 Marcin Lis Pomoc publiczna dla niemieckiej Lufthansy nielegalna? Rusza dochodzenie Biznes

Pomoc publiczna dla niemieckiej Lufthansy nielegalna? Rusza dochodzenie

08.07.2024 BOX Panek walczy o przetrwanie. Co dalej? Biznes

Panek walczy o przetrwanie. Co dalej?

08.07.2024 izz Miliardy złotych na budowę tras kolejowych. Spółka podała plany Biznes

Miliardy złotych na budowę tras kolejowych. Spółka podała plany

08.07.2024 BOX Załoga technologicznego giganta rozpoczyna trzydniowy strajk. "Teraz albo nigdy" Biznes

Załoga technologicznego giganta rozpoczyna trzydniowy strajk. "Teraz albo nigdy"

08.07.2024 BOX

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *