Grupa Inco, której flagowym produktem jest płyn do mycia naczyń Ludwik, planuje inwestycje warte 200 mln zł w ciągu pięciu lat i ekspansję na europejskie rynki — donosi „Puls Biznesu”. Inwestycje mają na celu zwiększenie mocy produkcyjnych i rozszerzenie oferty o ekologiczne nawozy.
Niewiele marek z PRL przeżyło do dziś, ale udało się tego dokonać Ludwikowi, czyli płynowi do mycia naczyń, którego Polacy używają od 1964 r. „Na dodatek Ludwik trzyma się nieźle: pod względem udziału wolumenowego miał w 2023 r. 31,2 proc. rynku, czyli był liderem. Wartościowo miał 28,8 proc. i drugą pozycję” – podaje „PB”.
Polski producent ma czwarte miejsce w uniwersalnych środkach czyszczących. „Firma szacuje, że jej pasty Buwi dają jej 35 proc. rynku środków do czyszczenia obuwia. Z kolei w segmencie leków bez recepty jest liderem na rynku preparatów na kurzajki (Brodacit ma 27,3 proc. rynku) i ma czwarte miejsce wśród producentów wyrobów na odciski (ABE ma 4,7 proc. rynku). W nawozach ogrodniczych, w których ma kilka marek, w tym Florovit i Azofoskę, firma jest liderem z 24,6 proc. udziału wartościowego w kanale DIY” – informuje „PB”.
„Obecnie eksport odpowiada za 12 proc. przychodów. W związku z sytuacją na Wschodzie kierujemy się na Zachód. W 2022 r. odpadł ważny rynek rosyjski i białoruski. Nadal dostarczamy towary do Ukrainy. Zamierzamy pojawić się w krajach Europy Zachodniej, w których dziś prawie wcale nas nie ma. Myślimy o Włoszech, Niemczech i Francji. Rozpoczynamy proces wejścia na te rynki” – powiedział „PB” prezes Grupy Inco Sławomir Józefiak.
Zobacz też: Yope i lekcje z inflacji. „Trudne czasy cię rozwalą, albo uczynią silniejszym”
Jak podaje Grupa Inco, Ludwik pojawił się na polskim rynku w połowie lat 60-tych XX w., kilka lat po premierze płynu do mycia naczyń na amerykańskim rynku. Ludwik to pierwszy płyn do mycia naczyń w Polsce.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Источник