Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gibnews/htdocs/gibnews.pl/wp-includes/functions.php on line 6121
Jak polska moda radzi sobie na giełdzie? [I półrocze 2024] - Gospodarka i Biznes News

Jak polska moda radzi sobie na giełdzie? [I półrocze 2024]

Wykresy giełdowe. Na zdjęciu widzimy przeważające zielone słupki wskazujące na wzrost wartości omawianych podmiotów.

Pierwsza połowa roku była zdecydowanie udana dla indeksu WIG-Odzież, który od 1 stycznia do 1 czerwca zdołał wzrosnąć blisko 20 proc. na tle 8-proc. wzrostu WIG20 w analogicznym okresie. Wzrosty napędzane były przez siłę marek LPP, CCC i Wittchen. Jak polska moda radzi sobie na giełdzie? O szczegółach rozmawialiśmy z Erykiem Szmydem, analitykiem XTB.

I półrocze 2024 na GPW. Jak poradziła sobie polska moda?

Warto podkreślić, że indeks w dużej mierze prowadzony jest przez akcje dwóch spółek LPP i CCC. Odpowiadają one za około 90 proc. wyników WIG-Odzież. Obie świetnie radziły sobie z istotnymi wyzwaniami tym okresie. Zdołały odbić mimo kapryśnej sezonowości popytu konsumentów, w okresie wiosenno-letnim.

– Na szczególną uwagę zasługuje dynamiczna ekspansja marki LPP, Sinsay, która wciąż nie wydaje się w pełni odzwierciedlona w wycenie biznesu. W pierwszych trzech miesiącach roku, przychody spółki rosły o blisko 16 proc. rok do roku. Zysk netto o ponad 484 miliony złotych. W drugiej połowie roku tendencja wzrostowa niemal na pewno zostanie utrzymana. Przede wszystkim dzięki wzrostowi Sinsay – tłumaczy Eryk Szmyd z XTB.

Sytuacja w Europie. Widoczna także w popycie na linie lotnicze, gdzie RyanAir wygrywa z Lufthansą sugeruje, że po ostatnich zawirowaniach inflacyjnych, konsumenci wybierają “budżetowe” marki i unikają zbędnych wydatków. Bez wątpienia trend ten wsparł biznes LPP w pierwszej połowie roku. W drugiej połowie nadal może stanowić istotny katalizator wzrostu – także na rynkach zagranicznych.

Przeczytaj również: Czy doszło do manipulacji akcjami LPP? Policja wszczęła śledztwo

– Firma pokazała też dużą siłę, szybko odbijając po raporcie amerykańskiego hedgingowego funduszu aktywistycznego, Hindenburg Research, który zarzucił jej prowadzenie biznesu w Rosji. Akcje LPP potrzebowały tylko kilku miesięcy, by wymazać lawinę spadkową i niemal całkowicie zażegnały największą wyprzedaż w historii przedsiębiorstwa. Wracając w pobliże poziomów z feralnego 13 marca – mówi Szmyd.

Wykres giełdowy pokazujący trendy z zaznaczonego wcześniej okresu

Wittchen rozpycha się na GPW. Podsumowanie notowań spółki

Biznes Wittchen wydaje się stać przed poważnymi wyzwaniami w postaci wysokich kosztów i o połowę niższego r/r zysku netto. Tegoroczny kurs akcji spółki notowanej na giełdzie w Warszawie, nie sugeruje, by inwestorzy przesadnie się jednak obawiali. Akcje w pierwszym półroczu odbiły o 20 proc. od styczniowych minimów. – Rynek ma nadzieję, że przed firmą wciąż stoi perspektywa wzrostu marż na jesienno-zimowej kolekcji i większa dyscyplina kosztowa – podsumowuje Szmyd, którego zdaniem “polska moda ma za sobą udany okres“.

Przeczytaj również: Wittchen powołało nową Radę Nadzorczą

Zdjęcie główne: Pexels

Источник

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *