Trump podpisuje notatkę o rozpoczęciu walki z reklamami narkotyków

Health and Human Services Secretary Robert F. Kennedy Jr. speaks to the media after a television interview at the White House in Washington, DC on Tuesday, as his agency launches a campaign to crack down on misleading information in drug advertisements. Photo by Yuri Gripas/UPI

Prezydent Donald Trump podpisał memorandum o rozpoczęciu walki z dezinformacją w reklamach leków.

Prezydent podpisał memorandum we wtorek.

„Mój rząd zadba o to, aby obecne ramy regulacyjne dotyczące reklamy leków zapewniały amerykańskim konsumentom uczciwe, wyważone i kompletne informacje” – powiedział Trump w dokumencie.

Nakazuje ona Sekretarzowi Zdrowia i Opieki Społecznej Robertowi F. Kennedy'emu Jr. „podjęcie odpowiednich działań” w celu zapewnienia przejrzystości i dokładności reklam leków na receptę. Wzywa również Szefa Agencji ds. Żywności i Leków do egzekwowania przepisów federalnej Ustawy o Żywności, Lekach i Kosmetykach dotyczących reklamy leków na receptę.

„FDA tradycyjnie uważa, że producent, firma pakująca lub dystrybutor musi udostępnić opinii publicznej wszystkie istotne informacje, które uczciwie równoważą korzyści i ryzyko związane ze stosowaniem leku” – stwierdził w memorandum.

„Z biegiem czasu jednak wymogi FDA pozwoliły firmom farmaceutycznym na zamieszczanie mniejszej ilości informacji, szczególnie w reklamach telewizyjnych, a w ostatnich dekadach liczba reklam producentów leków gwałtownie wzrosła”.

Zgodnie z memorandum, HHS ogłosiło reformy mające na celu ograniczenie wprowadzających w błąd reklam produktów farmaceutycznych skierowanych bezpośrednio do konsumentów.

Poinformowano również, że wysłano tysiące listów do firm farmaceutycznych z żądaniem usunięcia wprowadzających w błąd reklam, a także wysłano około 100 listów z żądaniem zaprzestania działalności do firm stosujących wprowadzające w błąd reklamy.

„Reklamy leków uzależniły ten kraj od leków na receptę” – powiedział Kennedy w oświadczeniu.

„Zablokujemy ten kanał oszustwa i zmusimy firmy farmaceutyczne do ujawniania w swoich reklamach wszystkich istotnych faktów dotyczących bezpieczeństwa”.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *